پنج‌شنبه 05 مهر 1403 - 00:53

کد خبر 642062

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 22:15:23


نشت‌یابی ۵ هزار و ۷۹۰ کیلومتر از خطوط شبکه گاز استان قزوین


مهر/ مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از نشت‌یابی ۵ هزار و ۷۹۰ کیلومتر از خطوط شبکه و انشعابات گاز استان قزوین در ۶ ماه اول سال خبر داد.

علی حجتی‌پور، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین عنوان کرد: با اقدامات پیشگیرانه برای انتقال پایدار گاز طبیعی، ۵ هزار و ۷۹۰ کیلومتر از خطوط شبکه و انشعابات گاز استان قزوین در ۶ ماه اول سال مورد نشت‌یابی قرار گرفت.

وی افزود: از این میزان خطوط شبکه، بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ مورد به نشتی‌های فوقانی درجه ۲ و بیش از ۷۰۰ مورد مربوط به نشتی‌های زیرزمینی درجه ۱مربوط است.

حجتی‌پور تعداد شیرهای نشت‌یابی شده را ۲۱۰ مورد، تعداد ایستگاه‌های نشت‌یابی شده را ۵۴۳ مورد و تعداد نشتی ایستگاه‌های را ۷۶۱ مورد اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین همچنین تعداد بازدیدهای به‌عمل‌آمده از پروژه‌های اجرایی را ۹ مورد، تعداد بازرسی‌های صورت‌گرفته از تست‌های نیوماتیک را ۲۲۸ مورد، تعداد بازرسی‌های انجام شده از تست‌های هیدروستاتیک را ۳ مورد، تعداد بازرسی‌های انجام شده از تست‌های هیدروستاتیک ایستگاه را ۱۵ مورد و بازدیدهای صورت‌گرفته از ایستگاه‌های (CGS،TBS ، MS، MRS) در ۶ ماه اول سال را ۶۵۲ مورد برشمرد.

حجتی‌پور با بیان اینکه در نیمه اول سال بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ متر تفسیر فیلم و رادیوگرافی صورت‌گرفته، گفت: در این شش ماه دو دوره آموزشی به‌منظور افزایش کیفیت عملکرد نفرات نشت‌یاب برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در پایان مهم‌ترین هدف از انجام عملیات نشت‌یابی را جلوگیری از به‌وجودآمدن سوانح، بهره‌برداری ایمن از گاز طبیعی و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی عنوان کرد و افزود: پایش نشتی گاز به‌صورت روزانه و مستمر در طول سال جزء برنامه‌ریزی‌های سالانه محسوب شده و با تجهیزات مدرن و پیشرفته انجام می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط