یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 05:29

کد خبر 64213

یک‌شنبه 31 اردیبهشت 1402 - 23:15:00


دختران اردبیلی دهه کرامت را جشن گرفتند


ایرنا/ دهه کرامت، سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر با تجلیل از دختران نمونه و برتر عرصه‌های مختلف و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در اردبیل گرامی داشته شد.

محسن صیاد، رئیس دبیرخانه شورای مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: شهدا جان خود را به خدا هدیه کرده اند و خداوند مهربان به خاطر اینکه کریم و بخشنده است، هدیه شهدا را بی پاسخ نمی‌گذارد، بنابراین شهیدان، ثروتمندان واقعی جامعه هستند.

صیاد ادامه داد: به هر یک از دختران عزیز پیشنهاد می‌کنم یک رفیق شهید انتخاب کنند و از وصیت نامه‌ها، نوشته‌ها و کتاب‌های آنان بهره‌مند شده و به ثروت واقعی برسند.

در این برنامه که به همت اداره کل بهزیستی و موسسه خیریه مهرپرور و برخی دستگاه‌های اجرایی اردبیل ترتیب یافته بود، حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان اردبیل و امیرپور مسئول موسسه خیریه مهرپرور نیز در سخنان جداگانه ای با تبریک روز دختر و دهه کرامت، سالروز ولادت حضرت معصومه(س) را بهانه ای برای توجه به دختران جامعه دانسته و از استمرار خدمات رسانی حوزه های مدیریتی خود به جامعه هدف خبر دادند.

در این آئین از سخنرانی‌های کسالت بار خبری نبود و چند مسئولی که به روی سِن فراخوانده شدند، به تبریک این مناسبت بسنده کردند و شادی و سرور برنامه چشمگیر بود و بر همه بخش‌ها سنگینی می‌کرد.

مجری برنامه به آمادگی استان برای برگزاری کنگره ملی بزرگداشت سه هزار و ۴۰۰ شهید استان در مرداد ماه نیز اشاره کرد و سردار ناصر دستاری جانباز و یادگار هشت سال دفاع مقدس نیز در میان جمعیت حضور یافته بود و از سوی حاضران مورد احترام و احتشام قرار می‌گرفت.

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجرای موسیقی ترکی و تجلیل از ۲۸ دختر برتر عرصه های علمی، ورزشی، فرهنگی، هنری و مدیریتی به بهانه ۲۸ سال زندگی چاک و بی آلایش حضرت معصومه(س) از بخش های متنوع این جشن بود و استقبال گرم مادران و خانواده ها تا پایان جشن از موثر و دلپسند بودن برنامه های تدارک دیده حکایت داشت.

حضرت معصومه(س) با نام اصلی فاطمه، دختر امام کاظم(ع) و خواهر امام رضا(ع) بود و در سال ۲۰۱ قمری به درخواست برادرش امام رضا(ع) و برای دیدار او از مدینه راهی ایران شد اما در راه ببه علت بیماری درگذشت و مدفن او به شکل زیارتگاهی در قم واقع شده است و روز ولادت آن بانوی پاک، روز دختر و آغاز دهه کرامت نامگذاری شده است.

 
  

 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط