یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 05:32

کد خبر 64232

دوشنبه 01 خرداد 1402 - 00:02:11


۳۱۰۰ تن کلزا در مازندران خریداری شد


مهر/ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از خرید سه هزار و ۱۰۰ تن کلزا از کشاورزان استان خبر داد.

عباسعلی وفایی نژاد، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه کشاورزان استان تاکنون سه هزار و ۱۸۲ تن کلزا به مراکز خرید تضمینی دانه روغنی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تحویل دادند، اظهار کرد: شهرستان‌های گلوگاه و بهشهر مجموعاً با تحویل گرفتن دو هزار و ۲۰۰ تن کلزا ۶۹ درصد از آمار دریافت این محصول را در سطح شهرستان‌ها در اختیار دارد.

وفایی نژاد افزود: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان با فعال شدن ۵ مرکز آغاز و هم اکنون ۱۰ مرکز در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، جویبار، بابل و آمل در حال فعالیت است.

وی تصریح کرد: در صورت نیاز و برداشت کلزا توسط کشاورزان هر منطقه و با درخواست جهاد کشاورزی به تعداد مراکز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان افزوده خواهد شد.

وفایی نژاد همچنین در خصوص قیمت خرید تضمینی کلزا از کشاورزان اظهار کرد: هر کیلوگرم کلزا به صورت علی الحساب با قیمت ۲۲ هزار تومان خریداری شده و در صورت نهایی شدن نرخ پیشنهادی در شورای اقتصاد، ما به التفاوت قیمت به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با توجه به فسادپذیری بالای دانه روغنی کلزا به شرایط تحویل گرفتن این محصول از کشاورزان مازندرانی اشاره کرد و گفت: کشاورزان استان از برداشت کلزا در زمان رطوبت بالا خودداری کرده و با اطمینان از رطوبت پایین آن، محصول تولیدی خود را به مراکز خرید تضمینی دانه روغنی تحویل دهند.

وی یادآور شد: مراکز خرید تضمینی کلزا در استان مازندران، این محصول را با ۲ تا ۷ درصد ناخالصی و ۱۰ تا ۲۰ درصد رطوبت تحویل می‌گیرند.

وفایی نژاد افزود: کشاورزانی که قصد تحویل دادن محصول تولیدی خود به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله را داشته و در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت نام نکردند هرچه زودتر با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نسبت به ثبت مشخصات خود اقدام کنند.

مدیرکل غله مازندران تاکید کرد: کشاورزان در زمان تحویل محصول، کارت ملی و شماره حساب فعال بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط