جمعه 06 مهر 1403 - 02:53

کد خبر 643088

پنج‌شنبه 05 مهر 1403 - 21:28:03


اتوبوس های نونوار وارد تهران شدند


همشهری/قرارداد 2500 اتوبوس داخلی، سال گذشته بسته شد که 563دستگاه تاکنون تحویل شده است.

افزایش هر دستگاه اتوبوس جدید به شهر مساوی با کمتر شدن زمان انتظار مردم در  ایستگاه ها و کاهش فشردگی و ازدحام مسافران در داخل اتوبوس‌هاست. حالا با ورود 100اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت که قرار است اغلب در مناطق شلوغ و پر تقاضای جنوب شهر خدمات‌رسانی کنند، به همین میزان مشکلات و مصائب مردم هم کمتر می‌شود. اتفاق خوبی که روز گذشته در قالب یکصدوچهل‌وچهارمین پویش امید و افتخار رقم خورد و این ناوگان جدید رونمایی شد. البته بخش اول 110دستگاه اتوبوس برقی چینی هم در یک‌ماه آینده به اینها اضافه می‌شود. با ورود اتوبوس‌های جدید، حمل‌ونقل عمومی تهران چه تغییری می‌کند؟

اتوبوس‌های برقی چینی در گمرک بندرعباس
محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران گفت: از 2500دستگاه اتوبوس برقی چینی، در بخش اول 110دستگاه وارد کشور می‌شود که از این تعداد تاکنون 10دستگاه به گمرک بندرعباس رسیده و بقیه اتوبوس‌ها(100دستگاه) نیز درحال بارگیری و ارسال به کشور است. در این دوره از مدیریت شهری و با رهنمودهای شهید جمهور، طرح نهضت برقی‌سازی‌ ناوگان حمل‌ونقل عمومی در تهران اجرایی و عملیاتی شد و تلاش داریم این طرح را با شیب ملایم اجرا کنیم. تجهیز جایگاه‌های شارژ اتوبوس‌های برقی نیز در حال انجام است و با ورود اتوبوس‌های جدید مشکلی از این بابت نخواهیم داشت. در زمینه جایگاه‌های شارژ تاکسی‌های برقی‌ نیز تا‌کنون ۷۴نقطه پیش‌بینی شده است که مراکزی مانند میدان آزادی، میدان انقلاب، پارکینگ حافظ، شهرداری منطقه۶ و بوستان نهج‌البلاغه به بهره‌برداری رسیده و مردم می‌توانند از این جایگاه‌ها استفاده کنند.

تحویل ماهانه 100دستگاه اتوبوس داخلی
سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران اظهار داشت: فراهم کردن حمل‌ونقل عمومی خوب، بزرگ‌ترین رسالتی است که بر دوش ما قرار دارد. ما در شورای شهر هم بهترین بودجه را به حمل‌ونقل عمومی اختصاص داده‌ایم. شهرداری تهران و شرکت اتوبوسرانی با ارائه خدمات به شهروندان که ۱۰درصد قیمت تمام‌شده است دل مردم را شاد کنند. طبق قرارداد، شرکت‌های داخلی باید هرماه ۱۰۰دستگاه اتوبوس تحویل دهند که امیدواریم با حمایت شهرداری این اتفاق بیفتد. امروز خوشحالم که در این محل حضور دارم، به‌ویژه آنکه خودم را از خانواده حمل‌ونقل می‌دانم.

رونمایی از اتوبوس‌های برقی تا یک‌ماه آینده
مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: از اوایل شهریورماه برای به‌کارگیری توان حداکثری پای کار بوده‌ایم تا مردم نهایت بهره‌برداری از ظرفیت حمل‌ونقل عمومی پایتخت را داشته باشند. از این‌رو قرارداد ۲۵۰۰دستگاه اتوبوس داخلی را سال گذشته منعقد کردیم که ۵۶۳دستگاه تاکنون تحویل گرفته شده است. پس از این هم با فعالیت اتوبوس‌های نو شاهد تغییر اندکی در چهره تهران در حوزه اتوبوسرانی خواهیم بود. با تلاش همکارانم در مجموعه اتوبوسرانی با آغاز بازگشایی مدارس ۲۳۰۰دستگاه را شاغل کردیم. همچنین تا یک‌ماه آینده آیین رونمایی اتوبوس‌های برقی برگزار خواهد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط