جمعه 06 مهر 1403 - 02:56

کد خبر 643116

پنج‌شنبه 05 مهر 1403 - 22:06:46


هزار و ۵۲۰ نفر عضو سازمان نظام پزشکی زنجان‌اند


صدا و سیما/ رئیس سازمان نظام پزشکی استان گفت: هم‌اکنون هزار و ۵۲۰ نفر عضو سازمان نظام پزشکی استان زنجان هستند که از این تعداد ۷۷۱ نفر به شهر زنجان اختصاص دارد.

محمد محرمی، رئیس سازمان نظام پزشکی استان عنوان کرد: بیشترین اعضای جامعه پزشکی استان پس از شهرستان زنجان به شهرستان‌های ابهر، خرمدره و خدابنده اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی، یک سازمان مستقل حرفه‌ای و در برگیرنده شاغلان حرف پزشکی است، افزود: این سازمان به دنبال تحقق ارزش‌های عالیه اسلام در امور پزشکی، پیشبرد و اصلاح امور پزشکی، ارتقای سطح دانش همکاران، حمایت از حقوق بیماران، حمایت از حقوق صنفی شاغلان حرف پزشکی و تنظیم روابط شاغلان حرف پزشکی با نهاد‌های دیگر است.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان ادامه داد: سازمان نظام پزشکی همچنین برای انجام وظایفی از جمله اظهارنظر مشورتی در تهیه و تدوین لوایح و طرح‌های مرتبط با امور پزشکی، تنظیم دستور العمل‌های تبلیغاتی و آگهی‌های دارویی و امور پزشکی، صادر کردن کارت عضویت برای اعضای سازمان، اظهار نظر در مورد جرائم پزشکی به عنوان مرجع ذیصلاح به دادسرا‌ها و صدور پروانه اشتغال مطب‌های پزشکی و سایر حرفه‌های وابسته و تمدید آن اقدام می‌کند.
محرمی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تکمیل ساختمان نظام پزشکی استان، گفت: این طرح به مساحت هزار و ۴۱۰ مترمربع در پنج طبقه احداث شده که طبقه زیرزمین آن به عنوان پارکینگ و همکف به صورت ۲ منظوره به عنوان پارکینگ و سالن اجتماعات است.
وی افزود: طبقه اول این طرح به صورت اداری، طبقه دوم تا قسمتی اداری و ۲ سوئیت مجزا برای حضور میهمانان، طبقه سوم و آخر نیز به صورت سالن مراسم پیش بینی شده است.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان با بیان اینکه سازه این مجموعه به صورت وافل و ارتفاع بلند و با نمای آجری کار شده است، گفت: این طرح هم اکنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طبقه همکف و اول آن طی هفته دولت امسال با حضور رئیس سازمان نظام پزشکی کشور به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: هزینه انجام شده برای این طرح تاکنون ۲۱۰ میلیارد ریال بوده که برای تکمیل کل طرح نیز حدود ۹۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط