جمعه 06 مهر 1403 - 02:55

کد خبر 643146

پنج‌شنبه 05 مهر 1403 - 23:00:38


تردد بیش از ۷ میلیون خودرو در شهریور ماه از محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی


صدا و سیما/ از ابتدای شهریور ماه سال جاری ترددهای ثبت‌شده توسط دستگاه‌های ترددشمار خراسان جنوبی 7 میلیون و 856 هزار تردد ثبت شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: از ابتدای شهریور سال جاری ترددهای ثبت‌شده توسط ۸۰ دستگاه ترددشماری استان 7 میلیون و 856 هزار تردد بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل شاهد افزایش 3 درصدی تردد در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی بوده ایم. 
جلال زاده افزود: از این تعداد 5 میلیون و 971 هزار تردد مربوط به وسایل نقلیه سبک و تعداد 1 میلیون و 885 هزار تردد نیز به وسایل نقلیه سنگین تعلق داشته است. 
به گفته وی مجموع تردد بین استانی بیش از 1 میلیون و 475 هزار خودرو بوده که از این میزان تعداد 735 هزار وسیله نقلیه وارد استان و 740 هزار وسیله نقلیه نیز از استان خارج شدند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته شاهد افزایش 3.6 درصدی تردد بین استانی بوده ایم. 
وی افزود: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی براساس پلاک خوانده شده توسط سامانه های پلاک خوان در بازه ماه شهریور، در روز 12 شهریورماه(رحلت حضرت رسول اکرم(ص)) و امام صادق(ع) معادل 59 درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است. 
جلال زاده گفت: از مجموع خودروهای وارد شده به استان سهم 21 درصدی از مبدا خراسان رضوی بوده و همچنین 27 درصد از تردد خودروهای مشاهده شده در استان قصد سفر به مقصد خراسان رضوی را داشته اند و ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان دهنده آن است که در شهریور ماه بیش از 10 هزار وسیله نقلیه (معادل 6 درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده در استان) بین 1 تا 4 روز در استان اقامت داشتند.
جلال زاده افزود:  بیشترین تردد استان در محورهای بیرجند – قاین، بیرجند – سربیشه و بیرجند – خوسف بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: طی این مدت بیش از 5 هزار تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان صورت گرفته و توسط کارشناسان مرکز پاسخ داده شده است. 
جلال زاده همچنین با اشاره به اینکه اکیپ‌های راهداری به‌صورت مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول به خدمت‌رسانی در طول راه‌های استان هستند، افزود: از هم‌وطنان درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود و همراهان، نکات ایمنی سفر با خودروهای شخصی را رعایت فرمایند و با سرعت مطمئنه در جاده‌ها تردد کنند.
همچنین قبل از آغاز سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها می‌توانند با تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان تماس بگیرند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط