شنبه 07 مهر 1403 - 13:02

کد خبر 644110

شنبه 07 مهر 1403 - 07:53:43


صادرات اولین محموله انگور خراسان شمالی به عراق


صدا و سیما/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۶ هزار تن انگور به کشور‌های عراق، روسیه، پاکستان و کشور‌های حوزه خلیج فارس به ارزش ۱۰میلیون دلار صادر شود.

محمد محمد زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی ۱۳هزارو ۶۱۵ هکتار باغ انگور دارد که بیشترین رقم کلاهداری و سلطانی است. 
به گفته وی پارسال ۶۰۰ تن انگور به بازار‌های هدف صادر شد.

رتبه نخست خراسان شمالی در تولید انگور

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با پیش بینی ۱۴۰ هزار تن انگور از تاکستان‌های استان گفت: خراسان شمالی به لحاظ تولید و سطح رتبه نخست کشور را دارد.
وی افزود: انگور برداشت شده بسته بندی ووارد سردخانه شده و برای صادرات آماده می‌شود. 
محمد زاده افزود: غالب رقم انگو استان کلاه داری و سلطانی (کشمشی) است، اما از سال گذشته ارقام جدید و زود رس در استان به بار نشسته امسال وارد بازار شد.

پیش بینی تولید ۲۰ هزار تُن کشمش در استان

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان هم با اشاره به فعالیت چهار واحد صنایع تبدیلی گفت: این واحد‌ها در زمینه کنسانتره، آبغوره و کشمش فعال هستند که پیش بینی می‌شود ۲۰ هزار تُن کشمش در استان تولید شود.
صفدری بیان داشت: با کارخانجات آبمیوه و صنایع تبدیلی مرتبط داخل و خارج استان هماهنگی‌هایی برای جذب محصول درجه سه و چهار شده است و محصولات درجه یک و ۲ تاکستان‌ها نیز توسط خود کشاورزان در بازار‌های داخل و خارج از استان عرضه می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط