شنبه 07 مهر 1403 - 15:47

کد خبر 644457

شنبه 07 مهر 1403 - 14:00:00


نماینده مجلس: راه سد اکباتان باید به جاده گردشگری بین‌المللی تبدیل شود


فارس/ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه راه سد اکباتان باید تبدیل به جاده گردشگری بین‌المللی شود گفت: ۱۴۰ میلیارد تومان برای آغاز و تکمیل محور‌های اصلی امامزاده محسن، چشین و ابرو، گنجنامه و سد اکباتان در نظر گرفته شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اظهار کرد: امسال قرار است گام‌های بلندتری در مورد راه‌های راهبردی و استراتژیک برداشته شود و بودجه عمرانی استان نیز در حوزه راه‌ها دو برابر شده است.

وی افزود: امسال قدرتمندانه به دنبال به سرانجام رساندن چهار محور اساسی و کلیدی امامزاده محسن، چشین و ابرو، گنجنامه و سد اکباتان هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه سد اکباتان باید تبدیل به جاده گردشگری بین‌المللی شود، تأکید کرد: ۱۴۰ میلیارد تومان برای آغاز و تکمیل این محور‌های اصلی در نظر گرفته شده است.

وی بهسازی راه‌های همدان به غار علیصدر، ساخت تونل در گردنه اسدآباد و بهسازی راه گنجنامه به تویسرکان را از دیگر برنامه‌های راهداری عنوان کرد.

حاجی‌بابایی در مورد وضعیت راه‌آهن همدان نیز تصریح کرد: برنامه این است که راه آهن سراسری به مرزهای باشماق، خسروی و مهران برسد که تکمیل همه مسیر‌های در دست اقدام ۱۰ سال کار می‌برد.

وی خواستار تسریع در اجرای طرح‌ها شد و تصریح کرد: ما نیز به دنبال جذب اعتبار بیشتر در این زمینه هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان نیز به تشریح عملکرد این اداره کل در حوزه‌های مختلف و به ویژه راه‌های ارتباطی استان پرداخت و گفت: در حوزه راهداری، اقدامات گسترده‌ای برای ارتقای ایمنی و کیفیت جاده‌ها انجام شده است.

مهرداد آهکی افزود: برای ایمن‌سازی جاده‌های استان تمام توان و تلاش راهداری به کار گرفته و در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط