شنبه 07 مهر 1403 - 16:49

کد خبر 644552

شنبه 07 مهر 1403 - 12:34:25


مناف هاشمی: اساسنامه کمیته ملی المپیک اصلاح می‌شود


ایرنا/ دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: در یکی از جلسات هیات اجرایی مصوب شد که کار اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک آغاز شود. تیمی که قرار است اساسنامه را اصلاح کند هنوز کار خود را آغاز نکرده است.
سید مناف هاشمی در خصوص لزوم برنامه‌ریزی برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا و المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس اظهار داشت: ما ستاد بازی‌های آسیایی ناگویا و المپیک لس‌آنجلس را از یک ماه پیش تشکیل دادیم. این ستاد تاکنون دو جلسه داشته و قرار است در دو سطح برگزار شود. یک سطح آن کاملا تخصصی و ورزشی است و افرادی در ستاد حاضر می‌شوند که شناخت حرفه‌ای نسبت به ورزش دارند و در خصوص مسائل فنی این حوزه صاحب نظر هستند. سطح دیگر هم به گروه پشتیبانی مربوط می‌شود و درباره اینکه به چه امکانات و زیرساخت‌ و تجهیزاتی نیاز داریم بحث می‌شود.
دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره اینکه آیا همچون سالیان گذشته در سال منتهی به المپیک باید شاهد برنامه‌ریزی‌ها بود، گفت: از روزی که به کمیته آمدیم المپیک پاریس اولویت نخست ما بود. برای لس انجلس ۴ سال وقت داریم تا کار کنیم. البته برنامه‌ریزی برای بازی‌های آسیایی ناگویا از دو سال و نیم پیش آغاز شده و بر همین اساس به فدراسیون‌ها پول پرداخت می‌کنیم. ما از این عادت ها نداریم که یک سال مانده به رویداد، شروع به کار کنیم.
هاشمی درباره اختلاف با فدراسیون فوتبال پیرامون تیم امید عنوان کرد: یکسال پیش گفتیم که تیم امید را به فدراسیون فوتبال تحویل دادیم؛ اما مسئولان فدراسیون فوتبال عنوان کرده‌اند که با ما اختلاف دارند. ما که اختلافی با آنها نداریم و برای من سوال است که چرا چنین صحبت‌هایی می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که شاید مسئولان فدراسیون فوتبال از کمیته ملی المپیک توقع کمک مالی برای تیم امید دارند، تصریح کرد: ما به فدراسیون فوتبال همچون سایر فدراسیون‌ها بر اساس برنامه‌هایشان پول پرداخت می‌کنیم و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.


دبیرکل کمیته ملی المپیک تعامل با وزارت ورزش را در دولت چهاردهم اینطور توضیح داد: قطعا با وزارت ورزش تعامل عالی‌ خواهیم داشت و در این خصوص شکی وجود ندارد.
هاشمی در مورد اینکه آیا در دولت پیشین، میان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تعامل وجود داشت، گفت: در دولت پیشین ما همه تلاش‌مان را کردیم که این تعامل وجود داشته باشد.


وی با اشاره به اینکه برای پیش‌بینی در خصوص تعداد مدال‌های کاروان کشورمان در بازی‌های آسیایی ناگویا باید صبور بود، عنوان کرد: در این خصوص باید تعداد جلسات ستاد به ۵ برسد. قطعا شرایط را بهتر خواهیم کرد. ما در بازی‌های آسیایی ناگویا هم به دنبال رده پنجم در جدول مدالی هستیم و البته نگاهی هوشمندانه به رده چهارم هم داریم.
دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص زمان پرداخت پاداش به ورزشکارانی که با وجود عدم کسب مدال در المپیک پاریس عملکرد قابل توجهی در این رقابت‌ها داشتند، توضیح داد: پرداخت پاداش به این ورزشکاران به جهت اینکه خارج از قاعده بود به مصوبه هیات اجرایی نیاز داشت. این ورزشکاران مدال نگرفته‌اند که توقع پرداخت سریع پاداش‌هایشان را داشته باشند.
هاشمی در پایان درباره اینکه آیا اساسنامه کمیته ملی المپیک تغییر خواهد کرد، خاطرنشان کرد: در یکی از جلسات هیات اجرایی مصوب شد که کار اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک آغاز شود. تیمی که قرار است اساسنامه را اصلاح کند هنوز کار خود را آغاز نکرده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط