شنبه 07 مهر 1403 - 16:50

کد خبر 644578

شنبه 07 مهر 1403 - 12:55:40


انهدام باند خانوادگی اخلال در نظام اقتصادی و فرار مالیاتی


فارس/ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از انهدام باند خانوادگی اخلال در نظام اقتصادی و فرار مالیاتی در شرق تهران خبرداد.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری در تشریح جزئیات خبر انهدام باند خانوادگی اخلال در نظام اقتصادی و فرار مالیاتی درشرق تهران اظهار داشت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به دستگیری موسس شرکت های سوری با مبالغ کلان  مالیاتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

وی گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده شخصی که با سوءاستفاده از مدارک یک خانم و جعل امضاء وی اقدام به ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی، ثبت سفارش جهت واردات کالا و فروش فاکتورهای شرکت فوق کرده که منجر به بدهی مالیاتی شاکی گردیده و در این خصوص حدود 200میلیارد ریال بدهی مالیاتی برای شاکی منظور گردیده بود.

سرهنگ افشاری تصریح کرد: با انجام تحقیقات فنی و پلیسی مشخص گردید نامبرده یکی از نفرات شبکه گسترده ثبت شرکت های صوری و اخذ کارت های بازرگانی به نام افراد ناآگاه و بی بضاعت و استفاده از کد اقتصادی و کد ملی آنان به جهت فروش فاکتور و کتمان اطلاعات مالی اشخاص و شرکت های واقعی بوده که با تضییع حقوق دولت اقدام به اخلال در نظام اقتصادی و ملی و فرار مالیاتی نموده است.وی افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص گردید متهم مذکور با تبانی 7 نفر از اعضاء خانواده خود با سوء استفاده از مدارک هویتی افراد مختلف (کم بضاعت و نا آگاه) و جعل امضاء و تهیه صورتجلسات صوری و با برقراری ارتباطات نامتعارف و غیر قانونی در ادارات دولتی اقدام به ثبت شرکت های صوری و کاغذی نموده اند.

سرهنگ افشاری افزود: مخفیگاه و دفاتر آنها در چندین نقطه از شهر تهران شناسایی و طی اقدامی منسجم در قالب چهار تیم عملیاتی متهمان دستگیر و در بازرسی از دفاتر تعداد زیادی مهر جعلی، فاکتورهای جعلی و آلات و ادوات ثبت فاکتور کشف و ضبط شد و متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند. وی ادامه داد: در کارشناسی صورت گرفته از متهم ردیف اول،  44 شرکت شناسایی و با همکاری سازمان امور مالیاتی حدود 85 میلیارد تومان برگ تشخیص فرار مالیاتی صادر شد.این مقام انتظامی افزود: شرکت های انتسابی و میزان تخلفات هر یک از متهمان همزمان با تحقیقات و بازجویی از آنان در حال احصاء بوده و شناسایی و دستگیری سایر همدستان ادامه دارد. وی از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه موارد مشابه با این پلیس به شماره های 02166747343 ویا 09999871392 تماس بگیرند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط