شنبه 07 مهر 1403 - 16:49

کد خبر 644583

شنبه 07 مهر 1403 - 13:01:57


اسبقیان: جدا شدن روئینگ از فدراسیون قایقرانی بهترین تصمیم است


تسنیم/ معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گقت: دنیامالی از ۱۲ سال پیش معتقد بود که باید روئینگ مستقل شود و این بهترین تصمیم است.
محمد شروین اسبقیان در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون قایقرانی اظهار داشت: اظهار تأسف خود را از اتفاق معدن طبس و درگذشت عزیزان‌مان اعلام می‌کنم‌. مجمع را زمانی برگزار می‌کنیم که مسلمان مظلوم غزه و لبنان زیر حملات صهیونیست‌ها هر روز به شهادت می‌رسند. نتانیاهو و باند جنایتکارش سرنوشتی جز سرنوشت صدام نخواهد داشت و روزی مسلمان می‌بینند که به جوخه آتش سپرده خواهد شد.
وی افزود: خوشحالم که دوستان سال 91 خودم را که به عنوان خدمت‌گزار این مجموعه بودم، از نزدیک دیدیم. برای دوستانی هم که رای اعضای مجمع را به عنوان نایب رئیس و خزانه‌دار کسب کردند، آرزوی موفقیت می‌کنم.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش عنوان داشت: در بحث حسابرسی مواردی از سال 1401 وجود داشت که اصلاح شد. چند نکته هم هست که قطعاً محمدیان، به عنوان خزانه‌دار آنها را حل خواهد کرد. دنیامالی وزیر ورزش می‌گوید با همه دوستان رفاقت دارم، ولی در کار جدی هستم که این مطلب بسیار ارزشمند است.
وی تاکید کرد: در المپیک 2028 لس‌آنجلس اهمیت زیادی دارد که پرچم ما برافراشته و سرود ایران نواخته شود. برای این امر و همچنین موفقیت در بازی‌های آسیایی 2026 ناگویا نیاز به برنامه داریم.
اسبقیان افزود: وقتی آمدیم 18 فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد. مرحوم رئیسی گفتند این بسیار زیاد است و ما به همراه نامنی برنامه‌ریزی کردیم و 16 فدراسیون برگزار شد و دو فدراسیون دیگر را صبر کردیم شاید دنیامالی ملاحظاتی داشته باشد.
وی در خصوص بودجه قایقرانی در سال 1402 گفت: اعتبارات قایقرانی سال گذشته 22 میلیارد تومان و 19 میلیارد تومان برای تجهیزات دادیم. 14 میلیارد هم اعتبار مجلس بود و در مجموع 55 میلیارد تومان اعتبار کلی قایقرانی بوده است .
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در خصوص جدایی روئینگ از فدراسیون قایقرانی و مستقل شدن آن گفت: بدون تعارف می‌گویم دنیا مالی از مدیران کاربلد و موفق در حوزه‌های مختلف بوده است. او مدیر ورزشی بوده و در قایقرانی نیز از مدیران موفق بود. وی متوجه قایقرانی است و این تصمیم برای قایقرانی یک فرصت و ظرفیت است. دنیامالی قایقرانی را مانند یک فرزند بزرگ کرده و زحمات زیادی برای این رشته کشیده و اطلاعات کامل از این رشته دارد. وی در قایقرانی صاحب‌نظر و دارای کرسی جهانی است‌. بر اساس قانون 11 دستورالعمل وظایف، وزارت ورزش می‌تواند یک فدراسیون را منحل یا تاسیس کند. مطمئن باشید این بهترین تصمیم است؛ چون روئینگ در دنیا یک فدراسیون مجزا است.
اسبقیان در پایان گفت: دنیامالی از 12 سال پیش معتقد بود باید روئینگ مستقل شود. وی با وزیر نیرو صحبت کرد تا تمرینات قایقرانی پشت سدها باشد. وزیر تاکید کرد تشکیلات روئینگ باید مستقل شود و این موضوع را دنبال می‌کند. فعالیت بادبانی به عنوان یک انجمن مستقل مورد بررسی قرار گرفته است. اعتقاد دارم با جدایی روئینگ از فدراسیون قایقرانی، سهرابیان موفق‌تر عمل خواهد کرد و روی کانوئینگ تمرکز می‌کند و قول دادند در بازی‌های آسیایی ناگویا اتفاقات خوبی را رقم می‌زنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط