شنبه 07 مهر 1403 - 15:44

کد خبر 644627

شنبه 07 مهر 1403 - 13:40:15


سارق فرش نفیس با قدمت تاریخی در تبریز دستگیر شد


ایرنا/ رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از دستگیری سارق یک تخته فرش نفیس دارای قدمت تاریخی در تبریز خبر داد.

سرهنگ محمدتقی سلطانی، رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی اظهار کرد: در پی وقوع سرقت یک تخته فرش نفیس دارای قدمت تاریخی از کارگاه فرشبافی در تبریز که سه میلیارد ریال ارزش داشت، موضوع در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه و با بکارگیری شیوه های نوین کشف علمی جرائم، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت اصلی متهم سابقه دار شدند و پس از اخذ مجوز از مرجع قضائی، متهم در عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی استان دلالت شد.
سلطانی بیان کرد: هرچند در ابتدا متهم از قبول اتهام سرقت خودداری و اذعان می کرد که هیچ سرقتی مرتکب نشده است، در بازجویی های تخصصی و پس از مواجهه با مستندات پلیس به سرقت این تخته فرش نفیس دارای قدمت تاریخی اعتراف کرد.
رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه سارق جهت دادرسی به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار تامین کیفری متناسب روانه زندان شد، از شهروندان خواست تا ضمن رعایت توصیه های پلیسی در امر پیشگیری از سرقت، موارد مشکوک را از طریق فوریت پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.
دستگیری ۱۰ نفر از اراذل و اوباش در تبریز
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی نیز از دستگیری ۱۰ نفر از اراذل و اوباش سابقه دار که با درگیری و قمه کشی در مناطقی از تبریز باعث رعب و وحشت شهروندان شده بودند، خبر داد.
سردار علی محمدی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه و مقابله با اراذل و اوباش، ماموران امنیت عمومی استان از حضور و فعالیت مجرمانه اراذل و اوباش در شهر تبریز که اقدام به درگیری، تیراندازی و شرارت کرده و موجب رعب و وحشت و رنجش خاطر شهروندان شده بودند مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: با انجام اقدامات فنی و اشراف اطلاعاتی، محل شرارت این اراذل و اوباش شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در یک عملیات موفق پلیسی ۱۰ نفر اراذل و اوباش سابقه دار که دارای چند فقره سابقه کیفری بودند، دستگیر شدند و از آنان چهار قبضه سلاح کمری، سه قبضه سلاح شکاری و ۱۰ قمه و سلاح سرد کشف و همچنین سه دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
سردار محمدی خاطرنشان کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و پلیس به افراد هنجار شکن اجازه عرض اندام نخواهد داد و هرکس به هر طریقی بخواهد این مهم را خدشه دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه رو خواهد شد.
فرمانده انتظامی استان ضمن تشکر از همکاری و تعامل مردم با پلیس تاکید کرد: شهروندان در هر زمان و مکانی که نیاز باشد با فوریت های ۱۱۰ پلیس تماس بگیرند تا پلیس با اقدامات فنی و علمی افراد هنجارشکن و مخل نظم و امنیت عمومی را دستگیر کرده و تحویل مراجع قضائی دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط