شنبه 07 مهر 1403 - 16:56

کد خبر 644698

شنبه 07 مهر 1403 - 14:24:54


آتش ارتفاعات بیمار دالاهو خاموش شد


ایرنا/ آتش‌سوزی ارتفاعات سخت‌گذر «بیمار» شهرستان دالاهو در غرب کرمانشاه که روز گذشته (جمعه) آغاز شد با تلاش جهادی مردم و عوامل‌ امدادی پس از چندین مرحله شعله ور شدن امروز شنبه خاموش شد.

مسعود محنتی، فرماندار دالاهو، با اشاره به آتش‌سوزی منطقه سخت گذر کوه بیمار از توابع این شهرستان که از روز گذشته آغاز شد، اظهار کرد: آتش روز گذشته یک نوبت در ساعت ۱۸ مهار شد که باز هم شعله ور شده و تا ساعت یک بامداد ادامه داشت و مجدد بازهم مهار شد.
مسعود محنتی افزود: ساعت ۶ صبح امروز باز هم شاهد شعله ور شدن آتش در نقطه روز گذشته بودیم که بازهم با تلاش چند ساعته نیروهای مردمی و اهالی روستاها، شوراها و دهیاران و عوامل امدادی ساعت ۱۰ صبح به طور کامل مهار و خاموش شد و در این راستا تلاش نیروهای مردمی که با فراخوان بزرگان، انجمن ها و ستاد مدیریت بحران پای کار آمدند، پررنگ بود که قدردان فداکاری آن ها در مهار آتش سوزی ها هستیم.
وی با اینکه برآورد خسارات به دلیل سخت گذر بودن منطقه دشوار است، افزود: میزان خسارت ها پس از برآورد توسط کارشناسان منابع طبیعی اعلام می شود.
فرماندار دالاهو گفت: با توجه به گستردگی پوشش گیاهی منطقه و وجود ۸۸هکتار عرصه جنگلی و همچنین بیش از ۶۲ هکتار وجود مراتع این شهرستان نیازمند امکانات مهار آتش سوزی است که امسال از محل کمک های مردمی توسط سادات، ماموستاها و بزرگان منطقه دالاهو ۱۵۷ دستگاه دمنده آتش اکنون در این شهرستان فعال است.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ مورد آتش سوزی در مراتع و جنگل های این شهرستان رخ داده است، گفت: باتوجه‌ به پوشش گیاهی منطقه، لازم است گردشگران در نظر داشته باشند باید نکات ایمنی را در خصوص روشن‌کردن آتش در منطقه رعایت کنند چون حوادث جبران‌ناپذیری را در پی داشته و باعث از بین‌ رفتن زیست‌بوم منطقه می‌شود.
دالاهو در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده و دارای ۱۵۵ هزار هکتار مرتع و جنگل و ۵۴ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی و چهار هزار هکتار باغ است که عمده باغات این شهرستان در منطقه ریژاو قرار دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط