یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 02:49

کد خبر 645171

شنبه 07 مهر 1403 - 22:24:00


عراقچی: ایران برای مقابله با شرارت رژیم صهیونیستی مصمم است


ایسنا/ سید عباس عراقچی، با بیان این که ایران در کنار لبنان است، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از امنیت و منافع حیاتی خود و مقابله با شرارت رژیم صهیونیستی مصمم است.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به نیویورک با دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و رایزنی کرد.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران در مورد این دیدار در شبکه اجتماعی ایکس نوشت :«در گفتگو با دبیرکل سازمان ملل تاکید کردم که بی عملی شورای امنیت سازمان ملل به دلیل کارشکنی آمریکا و دیگر حامیان غربی اسرائیل دلیل عمده استمرار جنایت ها و ماجراجویی های رژیم نامشروع صهیونیستی است.»
وی افزود: با وجود این، مسئولیت قانونی و اخلاقی دبیرکل اقتضا می کند که صدای جامعه بین المللی علیه تجاوزگری و نسل کشی باشد و از اختیارات خود طبق منشور ملل متحد برای بسیج جامعه جهانی جهت اقدام موثر برای مقابله با تجاوزگری رژیم استفاده کند.

عراقچی: ایران برای مقابله با شرارت رژیم صهیونیستی مصمم است/ تهران در کنار لبنان است



 عراقچی با بیان این که به دبیرکل یادآوری کردم که آمریکا شریک قطعی جنایات اسرائیل در غزه و لبنان است کمااینکه سید مقاومت نیز با سلاح سنگرشکن ۵۰۰۰ پوندی اهدایی آمریکا مورد هدف قرار گرفته و به شهادت رسید،اظهار کرد :«جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از امنیت و منافع حیاتی خود و مقابله با شرارت رژیم صهیونیستی مصمم است. ایران در کنار لبنان است.»


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط