یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 02:50

کد خبر 645190

شنبه 07 مهر 1403 - 22:42:01


پاریس خواستار توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به لبنان شد


ایرنا/ وزیر خارجه فرانسه در بیانیه‌ای با تاکید بر مخالفت پاریس با هرگونه عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در لبنان، خواستار توقف فوری حملات تل‌آویو علیه این کشور شد.

به نقل از تارنمای بارونز، وزیر خارجه فرانسه در این بیانیه بدون محکوم کردن حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی بیروت، گفت: فرانسه همچنین از دیگر بازیگران منطقه به ویژه حزب‌الله و ایران می‌خواهد که از هرگونه اقدامی که می‌تواند منجر به بی‌ثباتی بیشتر و گسترش جنگ در منطقه خاورمیانه شود، خودداری کنند.

درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر شدت گرفته است. ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

صهیونیست‌ها هفته پیش در اقدامی جنایت‌کارانه با منفجرکردن پیجرهای هزاران نفر از مردم لبنان و نیروهای جنبش مقاومت اسلامی این کشور موجب شهادت ده‌ها تن و زخمی‌شدن بالغ بر سه هزار نفر شده بودند. این رژیم همچنین روز جمعه با حمله به ضاحیه جنوبی بیروت، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را به شهادت رساند.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرده است.

وزارت بهداشت لبنان از افزایش شمار شهدای حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور به یک هزار و ۶۴۰ تن خبر داد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط