یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 09:52

کد خبر 645302

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 07:54:34


ایران خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت شد


فارس/ نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، ضمن محکومیت شدید جنایت رژیم اسرائیل در بیروت، خواستار تشکیل جلسه اضطراری شد.

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز شنبه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و «ساموئل زبوگار» رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار تشکیل جلسه اضطراری برای رسیدگی به تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیل شد.
در این نامه آمده است: اقدامات تجاوزکارانه و بزدلانه رژیم اسرائیل در لبنان را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کنیم و از شورا نیز می‌خواهیم تا اقدامات اسرائیل را به‌شدت محکوم کند؛ حملات اسرائیل در بیروت، اقدام تروریستی آشکار و تهدید خطرناکی علیه صلح منطقه‌ای و جهانی است.
نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین با هشدار به هرگونه حمله به مقر دیپلماتیک و نمایندگان خود تأکید کرد: با عنایت به سابقه تاریک رژیم اسرائیل در تجاوزات تروریستی علیه اماکن دیپلماتیک، از جمله حمله هولناک به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق، ایران به‌شدت نسبت به هرگونه حمله به اماکن دیپلماتیک و نمایندگان خود هشدار می‌دهد. هرگونه حمله‌ای که اصول بنیادی مصونیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی را نقض کند، غیرقابل‌تحمل خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع ملی و امنیتی حیاتی خود، طبق حقوق بین‌الملل، از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط