دوشنبه 09 مهر 1403 - 11:56

کد خبر 646606

دوشنبه 09 مهر 1403 - 08:06:23


هفته متناقض لیگ نخبگان برای استقلال و پرسپولیس


ایسنا/هفته دوم لیگ نخبگان از امروز (دوشنبه) آغاز خواهد شد؛ پرسپولیس از پاختاکور ازبکستان میزبانی خواهد کرد و استقلال هم در قطر به مصاف السد خواهد رفت.
هفته دوم رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا از امروز (دوشنبه) برای نمایندگان ایران آغاز می‌شود که پرسپولیس باید در ورزشگاه شهر قدس میزبان پاختاکور ازبکستان باشد و استقلال نیز به مهمان السد قطر خواهد بود. این دو دیدار همزمان و از ساعت ۱۹:۳۰ شروع خواهد شد.
در شرایطی این دو تیم در هفته دوم لیگ نخبگان به مصاف رقبایشان می‌رود که استقلال با وجود کسب سه امتیاز در هفته نخست و صدرنشینی در این لیگ، شرایط بحرانی‌ای را پشت سر می‌گذارد اما پرسپولیس با وجود شکست در هفته اول، شرایط خوبی دارد.
پرسپولیس - پاختاکور؛ ورزشگاه شهر قدس
تیم پرسپولیس در هفته اول رقابت‌های لیگ نخبگان در عربستان به مصاف الاهلی رفت که با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. پاختاکور هم در هفته اول رقابت‌ها با نتیجه‌ای مشابه برابر الوصل امارات شکست خورد تا دو تیم در هفته دوم برای برد پا به میدان بگذراند.
پاختاکور در لیگ ازبکستان با ۳۲ امتیاز در رده چهارم قرار دارد و شرایط بحرانی‌ای دارد. نکته عجیب درباره پاختاکور، حضور نیافتن شاتسکیخ، سرمربی این تیم در تهران است که دلایل مختلفی برای آن مطرح شده است. از یک طرف گفته می‌شود که او به دلیل بیماری به تهران نیامده و از سوی دیگر، برکناری شاتسکیخ را به عنوان دلیل نیامدنش عنوان کرده‌اند.
میان بازیکنان پرسپولیس اوستون ارونوف ازبکستانی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ در تیم جوانان پاختاکور بازی کرده و فوتبال حرفه‌ای خود را با این تیم شروع کرده است.
آخرین مصاف پرسپولیس و پاختاکور با نتیجه ۲ بر صفر به سود سرخ پوشان به پایان رسید. پرسپولیس پیش از این در دو دیدار دیگر هم برابر پاختاکور قرار گرفت که حاصل آن یک باخت و یک تساوی بوده است.
السد - استقلال؛ ورزشگاه جاسم بن‌ حمد
تیم استقلال در هفته اول رقابت‌های لیگ نخبگان در ورزشگاه شهر قدس تهران با نتیجه ۳ بر یک الغرافه قطر را شکست داد. در مقابل السد در امارات برابر العین به تساوی یک بر یک رسید. تک گل السد را اکرم عفیف، چهره نام آشنا برای فوتبال دوستان ایرانی به ثمر رساند.
السد در لیگ قطر در میان ۱۲ تیم با ۹ امتیاز در رتبه پنجم قرار دارد. شاگردان فلیکس سانچز، از شش بازی خود در لیگ قطر سه برد و سه باخت کسب کرده‌اند. این تیم قطری در سایت ترانسفرمارکت حدود ۷۰ میلیون یورو قیمت گذاری شده است.
آخرین مصاف دو تیم به سال ۹۷ برمی‌گردد، در آن سال، استقلال و السد در دو دیدار به مصاف هم رفتند که یک بازی مساوی شد و دیگری را السد با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید.
استقلالی‌ها امیدوار هستند که پس از سال‌ها انتقام آن سال را بگیرند و برابر سفید پوشان قطری پیروز شوند. البته استقلال پس از باخت در داربی ۱۰۴ روزهای متلاطمی را پشت سر می‌گذارد و نتیجه این بازی سرنوشت جواد نکونام روی نیمکت آبی‌ها را مشخص می‌کند.
همچنین باتوجه به حواشی داربی و فعالیت‌های رسانه‌ای باشگاه استقلال، این احتمال وجود دارد که سید حسین حسینی و رامین رضاییان مقابل السد نیمکت نشین باشند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط