دوشنبه 09 مهر 1403 - 13:04

کد خبر 646861

دوشنبه 09 مهر 1403 - 10:41:56


وضعیت ذخیره خون چهارمحال و بختیاری به پنج روز کاهش یافت


ایرنا/ مدیرکل سازمان انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: موجودی ذخیره انتقال خون در استان هم‌اکنون برای پنج روز است.

حسین هاشمی، مدیرکل سازمان انتقال خون چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به اینکه کمبود خون در همه گروه‌های خونی وجود دارد از همه مردم نوعدوست و اهداکنندگان خون درخواست می‌شود برای جلوگیری از کمبود خون، به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.
وی اظهار داشت : مهمترین علت کاهش ذخیره خون استان مسافرت‌های پایان تابستان، شرایط فصلی بازگشایی مدارس و مشغله خانواده‌ها و افزایش شمار جراحی‌های غیراورژانس در تابستان و افزایش مصرف ذخیره خون برای این عمل‌های جراحی بوده است.
مدیرکل سازمان انتقال خون چهارمحال و بختیاری از آماده‌باش پایگاه‌ انتقال خون مرکز استان تا ساعت ۱۸ خبر داد و گفت: در وضعیت عادی ذخیره خون هفت روز است و برای رسیدن به وضع مطلوب نیاز به اهدای خون مستمر و مراجعه مستمر اهداکنندگان هستیم.
هاشمی افزود: مردان هر سه ماه یکبار و زنان هر چهار ماه یکبار، می‌توانند با مراجعه به مراکز اهدای خون استان به صورت دوره‌ای اقدام به اهدای خون کنند.
وی با اشاره به اینکه اهدای یک واحد خون جان سه نفر را نجات می‌دهد و از هر واحد خون فرآورده‌هایی از جمله پلاکت و پلاسما تولید می‌شود گفت: ماندگاری پلاکت سه روز است و نیاز است اهداکنندگان برای تامین این فراورده خونی اقدام کنند.
هم‌اکنون پایگاه انتقال خون فارسان در روزهای شنبه و چهارشنبه، بروجن و شهرکرد همه روزه، مرکز بن در روز پنجشنبه و در شهرستان اردل و لردگان هم مراکز خون‌گیری به صورت دوره‌ای و چند هفته یکبار فعال است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط