دوشنبه 09 مهر 1403 - 14:59

کد خبر 647104

دوشنبه 09 مهر 1403 - 15:56:00


هواشناسی اردبیل هشدار سطح زرد صادر کرد


ایرنا/ اداره کل هواشناسی استان اردبیل با صدور هشدار سطح زرد شماره ۱۷ از فعالیت سامانه بارشی از عصر سه‌شنبه (۱۰ مهر) تا عصر چهارشنبه (۱۱ مهر) در تمام مناطق این استان خبر داد.

در این اطلاعیه که روز دوشنبه منتشر شد، نوع مخاطره وزش باد جنوبی تند تا شدید به ویژه در مناطق مرکزی استان، رخداد گرد و خاک موقتی، بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ به ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها پیش‌بینی شده است.
اثر این مخاطره نیز احتمال وارد شدن خسارت به سازه‌های موقتی، تابلوها، بنرهای تبلیغاتی و شکستن شاخه درختان، آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به ویژه در نیمه شمالی استان و مناطق حاشیه کوه سبلان، لغزندگی سطح جاده، کاهش دید افقی، احتمال اصابت صاعقه، احتمال اختلال موقتی در عملیات پروازی در فرودگاه‌های استان و عملیات پروازی سبک به ویژه بالگرد اعلام شده است.
اداره کل هواشناسی استان اردبیل بر لزوم تقویت و محافظت از سازه‌های موقتی و آسیب‌پذیر در برابر وزش باد، احتیاط در تردد زیر ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان خشک، اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای به ویژه در گردنه‌ها، اجتناب از صعود به ارتفاعات و اطلاع‌رسانی به عشایر جهت انجام تمهیدات لازم در برداشت محصولات رسیده و انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های سرپوشیده تاکید کرده است.
بر اساس داده‌های هواشناسی اردبیل، بر پایه آخرین خروجی مدل‌های عددی پیش‌بینی وضع هوا تا ظهر فردا (سه‌شنبه ۱۰ مهر) جو بیشتر مناطق استان نسبتاً پایدار بوده و آسمان صاف تا نیمه‌ابری توأم با وزش باد گاهی تند انتظار می‌رود.
طی روز پنجشنبه (۱۲ مهر) از شدت ناپایداری‌ها در استان کاسته می‌شود ولی ناپایداری‌های جوی به شکل بارش‌های پراکنده تا روز جمعه (۱۳ مهر) تداوم خواهد یافت، ضمناً از روز پنجشنبه دمای هوا روندی کاهشی به خود خواهد گرفت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط