دوشنبه 09 مهر 1403 - 17:04

کد خبر 647268

دوشنبه 09 مهر 1403 - 14:53:54


آتش‌سوزی مراتع گلستان 3 برابر بیشتر شد!


ایرنا/ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: امسال ۳۸ هکتار از مراتع استان به دلایلی از جمله همجواری با زمین‌های کشاورزی و سرایت آتش عمدی کشتزارها دچار آتش‌سوزی شد که این مقدار حدود سه برابر بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

حمید سلامتی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهار کرد: یکی از تدابیر اندیشیده شده برای کاهش بروز این حوادث، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کشاورزان و ساکنان همجوار عرصه‌های ملی گلستان است.

به گفته وی گلستان ۸۶۲ هزار هکتار عرصه مرتعی دارد که بیشتر آن در شمال استان قرار دارد و از پوشش گیاهی آن برای دامپروری استفاده می‌شود.

سلامتی در خصوص آتش‌سوزی جنگل‌های طبیعی گلستان هم گفت: امسال ۵۹ آتش‌سوزی به وسعت هشت هکتار و ۸۸۵ متر مربع در استان رخ داد که ۶۲ درصد کمتر از سال قبل است.

به گفته وی امسال بیشترین آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی گلستان مربوط به خرداد و شهریور درعلی آبادکتول، مراوه‌تپه، بندرگز، آزادشهر، گرگان، کلاله و کردکوی بود.

سلامتی یادآور شد: اجرای طرح‌های آتش بُر به طول هزار کیلومتر در عرصه‌های منابع طبیعی متصل به زمین‌های کشاورزی، حضور مستمر نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در عرصه ها، برگزاری دوره‌های آموزشی به ساکنان حاشیه عرصه‌های منابع طبیعی و اطلاع رسانی از جمله مهم ترین اقدام‌های انجام شده این اداره کل برای پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل و مراتع گلستان است.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط