شنبه 31 شهریور 1403 - 20:32

کد خبر 64688

دوشنبه 01 خرداد 1402 - 11:56:50


تعیین قیمت فرآورده‌های لبنی در همدان


مهر/ رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان از تعیین قیمت فرآورده‌های لبنی در همدان خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم شیر جوشیده ۱۹ هزار تومان تعیین شده است.

آرش طاوسی، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان درخصوص نرخ‌گذاری های صورت گرفته در بخش فرآورده‌های لبنی اظهار کرد: با توجه به تغییر قیمت مصوب خرید شیر خام و ابلاغ آن از سوی ستاد تنظیم بازار کشور، نرخ شیر و فرآورده‌های لبنی در واحدهای عرصه کننده لبنیات سنتی از هفته گذشته تغییر کرد.
وی تشریح کرد: طبق آنالیز انجام شده، قیمت هر کیلوگرم شیر جوشیده ۱۹ هزار تومان تعیین شده است و شیر نباید به صورت خام (نجوشیده) به فروش برسد.
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان همدان خاطرنشان کرد: واحدهایی مجاز به فروش شیر جوشیده به این قیمت هستند که کالای عرصه شده دارای ۳.۲ درصد چربی و بار میکروبی کمتر از ۱۰۰ هزار را عرضه کنند؛ بدین سبب، در صورتیکه درصد چربی کمتر از مقدار تعیین شده باشد، به ازای هر یک دهم درصد باید ۲۰۰ تومان از قیمت شیر کاهش پیدا کند.
طاوسی با بیان اینکه شیر دارای بار میکروبی بالای ۱۰۰ هزار واحد نیز امکان عرضه به مصرف کننده را ندارد، گفت: فروش شیر خام یا نجوشیده به قیمت ۱۹ هزار تومان تخلف گران فروشی است و از طریق دستگاه‌های نظارتی برخورد خواهد شد.
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان همدان یادآور شد: با توجه به دستورالعمل‌های سامان دامپزشکی، فروش شیر فله به صورت نجوشیده به دلیل امکان انتقال بیماری‌های مشترک دام و انسان ممنوع است و هیچ واحدی مجاز به عرضه شیر نجوشیده نیست.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط