دوشنبه 09 مهر 1403 - 13:48

کد خبر 646970

دوشنبه 09 مهر 1403 - 13:31:00


آغاز به‌کار نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت در قائم‌شهر


صدا و سیما/ سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت در محل دائمی نمایشگاه بین المللی قائم شهر شروع به کار کرد.

در راستای برگزاری دومین کنگره ملی سرداران و۱۴ هزار و ۵۰۰شهید مازندران، سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت در محل دائمی نمایشگاه بین المللی قائم شهر شروع به کار کرد.

سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران در آئین افتتاحیه این رویداد ملی که با حضور رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و معاون هماهنگ کننده بسیج کشور و استاندار مازندران و جمعی از دیگر مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، گفت: برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت یکی از برنامه‌های محوری دومین کنگره ملی سرداران و ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران است.

او افزود: در این نمایشگاه به همت سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از ۱۰۰ ناشر از سراسر کشور بیش از پنج هزار عنوان کتاب را عرضه کردند.

سردار معروفی معاون هماهنگ کننده بسیج کشور نیز در این مراسم گفت: کتاب زرین دفاع مقدس مملو از مکتب‌های فراتر از الگو است و برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت بیانگر این حقیقت مهم است که باید افتخارات و توفیقات گذشته ملت ایران را به حال پیوند زد و با آن آینده را ترسیم کرد.

او، بزرگترین خروجی چنین کنگره‌هایی را مکتوبات آن دانست و افزود: در سیر تحولات تاریخ، کتاب همواره از فراموشی وتحریف حقایق جلوگیری می‌کند.

رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران نیز با اشاره به عرضه بیش از ۵۰ هزار نسخه کتاب با موضوعات دفاع مقدس و مقاومت و ایثار و شهادت، اطلاع رسانی صحیح و فراگیر و استقبال و بهره گیری آحاد مردم از این نمایشگاه را از مولفه‌های ضروری در برگزاری چنین نمایشگاه فاخر ملی دانست.

آیت الله معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر با تاکید بر ضرورت تدریس آثار و دستاورد‌های دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها، اخلاص و ایمان و عبودیت و بندگی خدا را رمز موفقیت مدافعان اسلام در جنگ تحمیلی هشت ساله جهانیان علیه ملت ایران نام برد.

یوسف نوری استاندار مازندران با قدردانی از برگزارکنندگان سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت بر ضرورت حضور مردم استان در این نمایشگاه واستفاده از گنجینه‌های ارزشمند کتاب به عنوان آثار مکتوب دستاورد‌های دفاع مقدس توصیه کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط