دوشنبه 09 مهر 1403 - 16:00

کد خبر 647160

دوشنبه 09 مهر 1403 - 14:40:00


ترخیص نخستین محموله خودروهای وارداتی از بندر سیریک


تسنیم/ مدیر بندر و دریانوردی سیریک گفت: نخستین محموله خودروهای وارداتی از این بندر ترخیص شد.

علیرضا کوهی، مدیر بندر و دریانوردی سیریک با اعلام این خبر اظهار کرد: نخستین محموله خودروهای وارداتی از این بندر، شامل 55 دستگاه خودروی سواری از بندر سیریک ترخیص شد. 

وی افزود: این محموله به عنوان نخستین محموله خودروهای وارداتی از بندر سیریک به کشور، هفته گذشته وارد این بندر شده بود که اکنون با انجام تشریفات گمرکی، ترخیص شده است. 

مدیر بندر و دریانوردی سیریک خاطرنشان کرد: این محموله خودروهای ترانزیتی از مبدأ امارات وارد بندر سیریک شده بود و روز گذشته به مقصد یکی از کشورهای همسایه، ترانزیت شد. 

کوهی با بیان اینکه واردات خودرو از بندر سیریک در راستای اقتصاد دریامحور و توسعه سواحل مکران در شرق هرمزگان ایجاد شده است، اضافه کرد: با ایجاد رویه صادرات، واردات و ترانزیت کالا در بندر سیریک، به زودی نیز شاهد ورود محموله‌های بعدی خودرو در این بندر خواهیم بود. 

این مقام مسئول با اظهار اینکه بندر سیریک به عنوان یکی از بنادر مهم در حوزه مکران و شرق استان، نقش بسزایی در توسعه و رونق منطقه مکران ایفا می‌کند، تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی نگاه ویژه‌ای به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز مکران، در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری داشته و در همین راستا نیز، توسعه خوبی در بندر سیریک صورت گرفته و اکنون اولین محموله خودروی ترانزیتی آماده تخلیه در این بندر است. 

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، ورود خودرو از طریق بندر سیریک با جدیت دنبال می‌شود و با توجه به رغبت شرکت‌های واردکننده به فعالیت در این بندر، امید داریم این مقوله به زودی رونق قابل توجهی داشته باشد. 

مدیر بندر و دریانوردی سیریک تصریح کرد: بندر سیریک در سواحل مکران با دارا بودن 51 هکتار پسکرانه و 31 هکتار حوضچه عملیات ظرفیتی مناسب برای واردات و ترانزیت خودرو است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط