دوشنبه 09 مهر 1403 - 17:53

کد خبر 647316

دوشنبه 09 مهر 1403 - 15:53:31


طوفان «هلن»؛ خسارت 100 میلیاردی به آمریکا و کشته شدن 116نفر تاکنون


فارس/ با اعلام رسانه‌های آمریکایی، آمار جان‌باختگان طوفان هلن به دستکم 116 نفر رسیده است.
 
آمار کشته‌شدگان ناشی از حوادث مرتبط با طوفان در ایالات متحده آمریکا از 100 نفر گذشت. مقامات آمریکایی همچنان در تلاش برای وصل شدن برق خانه‌ها، پاک‌سازی جاده‌ها و کمک به آسیب‌دیدگان هستند.طوفان هلن برق خانه چند میلیون آمریکایی را قطع کرد. به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، بیش از دو میلیون نفر همچنان با خاموشی مواجه هستند.
این طوفان شب پنجشنبه هفته گذشته وارد ایالت فلوریدای آمریکا شد. طوفان هلن از حیث قدرت ویرانگری در رتبه چهار از نظام پنج درجه‌ای طوفان‌های آمریکا قرار گرفته است. این طوفان تاکنون بیش از 950 کیلومتر را درنوردیده و منجر به تخریب‌های گسترده در ایالات متحده شده است. دستکم 116 نفر در شهرهای مختلف آمریکا در اثر طوفان هلن جان باختند.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ایالت‌های فلوریدا، جورجیا، آلاباما، کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی و تنسی وضعیت اضطراری اعلام کرد.تحلیلگران اعلام کردند که این طوفان بین 15 الی 26 میلیارد دلار خسارت مالی داشته است. تخمین‌های اولیه آکو ودر از خسارت کلی بالغ بر 95 الی 110 میلیارد دلاری ایالات متحده آمریکا خبر می‌دهد.
کارشناسان اظهار داشتند که به احتمال زیاد گرمای بی‌سابقه ناشی از فعالیت‌های انسانی منجر به قدرت گرفتن طوفان در خلیج مکزیک شده است. به گزارش بی‌بی‌سی، هلن چهاردهمین طوفان بزرگ تاریخ ایالات متحده آمریکا از زمان ثبت آمار است، اما از نظر وسعت، طوفان هلن با 675 کیلومتر سومین طوفان بزرگ آمریکا محسوب می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط