دوشنبه 09 مهر 1403 - 13:49

کد خبر 647020

دوشنبه 09 مهر 1403 - 12:03:27


افزایش توزیع شیرخشک در کشور


ایرنا/ رئیس سازمان غذا و دارو از افزایش توزیع شیرخشک خبر داد و گفت: ظرفیت تولید شیرخشک در کشور بیش از نیاز است و سه میلیون قوطی شیرخشک در یک هفته اخیر توزیع شده است.

سید حیدر محمدی با اشاره به توزیع ۴۲۶ هزار عدد انواع ببلاک و ۵۳۳ هزار عدد انواع آپتامیل در ۱۰ روز گذشته تاکید کرد که برندهای مختلف شیرخشک با کاربرد یکسان قابلیت جایگزینی باهم دارند و الزامی به استفاده از یک برند خاص نیست.

وی اظهار داشت: در هفت روز گذشته، یک میلیون عدد از محصولات شرکت پودر شیر مشهد توزیع شده و این توزیع همچنان ادامه خواهد داشت زیرا تولید با حداکثر ظرفیت در حال انجام است.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: به دلیل وجود خلأهایی در بازار، عطش بازار زیاد شده و از مردم درخواست می‌شود تا حد امکان بر استفاده از برندهای خاص اصرار نورزند.

شیرخشک یکی از محصولات پرمصرف در بین کودکان با مصرف سالیانه ۶۱ میلیون قوطی در کشور است که بخشی از این نیاز از محل واردات و بخشی نیز با تولید کارخانجات داخلی تامین می شود؛ به دلیل آنکه شیرخشک جزو محصولات راهبردی در تغذیه کودکان به شمار می‌رود، در سال‌های گذشته مشمول ارز یارانه‌ای (۴۲۰۰ تومانی) بوده و دولت با هدف تضمین تغذیه کودکان محروم از شیرمادر، آن را در سبد محصولات مورد حمایت خود قرار داده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط