دوشنبه 09 مهر 1403 - 17:54

کد خبر 647152

دوشنبه 09 مهر 1403 - 13:37:00


از بدهی‌های فدراسیون تا گله‌ ورزشکاران


فارس/مجمع سالیانه فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.
مجمع سالیانه فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان به ریاست سینا کلهر، معاون امور جوانان وزارت ورزش در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.کلهر درباره بدهی های این فدراسیون گفت: طبق اسناد آقای تیشه گران، رئیس سابق این فدراسیون مدعی شدند ۱۸ هزار دلار برای کارهای فدراسیون از جیب خود پرداخت کردند که طبق اسنادی که مورد بررسی حسابرس قرار گرفت این مبلغ معتبر نیست.وی افزود: با توجه به شرایطی که این فدراسیون دارد من پیشنهاد میدهم که فدراسیون یک مجمع فوق العاده برگزار کند.وی به مبلغ ۲۱ هزار دلاری که بدهی فدراسیون بود نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز باید شفاف سازی شود.نکولعل آزاد رئیس فدراسیون اشاره کرد: مبلغ بدهی ما آماده است، فقط باید هنگامی که در مجامع بین المللی حاضر می شویم آن را نقدا پرداخت کنیم.
گلایه ملی پوش کاراته از بی توجهی
بیتا جواهری ملی پوش کاراته ناشنوایان در مجمع سالیانه این فدراسیون گفت: متاسفانه دغدغه ما اعزام به مسابقات بین المللی و جهانی بود و بدهی این فدراسیون باعث شد چندین مسابقات را از دست بدهیم.وی افزود: پاداش المپیکی ها و پارالمپیکی پاداششان یکسان شد اما ما به عنوان ورزشکار درجه دو محسوب می شویم. کاش مسئولین فدراسیون دغدغه ما را داشتند. امکانات ما خیلی کم است. ایا مدال یا پرچمی که ما بالا میبریم متفاوت است؟جواهری ادامه داد: در برزیل ما سوم المپیک شدیم اما در فدراسیون هم پاداش دختران با کسر ده درصد مالیات پرداخت شد درحالیکه پاداش آقایان کامل پرداخت شد.وی بیان کرد: من مدتها به فدراسیون و وزارت ورزش مراجعه کردم اما آقایان سجادی و هاشمی به این موضوع توجهی نکردند.
حمایت کلهر از ورزشکاران ناشنوا
کلهر در پاسخ به گله ورزشکار گفت: چیزی که درباره ناشنوایان شنیدم این است که جامعه ناشنوایان، جامعه همگرایی است. این اتحاد بسیار خوب است. وی افزود: مالیاتی که از دختران گرفته شده است عین بی عدالتی است و اگر قرار به گرفتن مالیت بود باید از آقایان هم گرفته می‌شد.کلهر ادامه داد: امکانات ناشنوایان نباید کمتر از بقیه ورزشکاران باشد. بخشی از این عوامل به وزارت ورزش برمیگردد و بخشی دیگر نیز از جانب فدراسیون است که رییس باید پیگیری کند.معاون امور جوانان وزارت ورزش بیان کرد: تجلیل از ورزشکاران پارالمپیکی و المپیکی باید برای ناشنوایان هم برگزار شود. از نظر من مدال ناشنوایان و پارالمپیکی ها ارزش و امیدبخشی بیشتری دارد.
نایب رئیس اول استعفا داد
در حین برگزاری این مجمع علیرضا بسیح که در انتخابات به عنوان نایب رئیس اول این فدراسیون انتخاب شده بود از سمت خود استعفا داد. وی درباره دلیل استعفای خود گفت: با توجه به اینکه در سمت سرپرست امور دبیری فدراسیون هستم. از سمت نایب رئیسی استعفا میدهم و خواهشم از اعضای مجمع این است که با استعفای من موافقت کنند.در انتها ۴۱ نفر با استعفای وی موافقت کردند.
اعضای هیات رئیسه مشخص شدند
پس از رای گیری انجام شده و استعفای نایب رئیس اول، امید سعیدی به عنوان نایب رئیس اول، مریم خدابنده و بهزاد امیری نیز به عنوان خبره ورزشی بانوان و آقایان انتخاب شدند.انتخاب نایب رئیس اول اما حاشیه هایی به همراه داشت و یکی از روسای هیات های استانی به رویه رای گیری اعتراض کرد و گفت: من به سعیدی رای ندادم چون او را نمی شناسم. کلهر در جواب او گفت: رویه انتخابات رئیس فدراسیون و اعضای هیات رئیسه فرق می‌کند و آنها مانند رئیس برای سخنرانی در‌ سکو حاضر نمی‌شوند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط