دوشنبه 09 مهر 1403 - 17:47

کد خبر 647162

دوشنبه 09 مهر 1403 - 13:43:23


مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه: راه دسترسی به «چشمه ریزه» احداث می‌شود


ایسنا/ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از تخصیص دو میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه دسترسی به منطقه نمونه گردشگری چشمه ریزه در شهرستان ثلاث باباجانی خبر داد.

داریوش فرمانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از چشمه شفابخش ریزه به عنوان یکی از ۵۰ منطقه نمونه گردشگری کرمانشاه یاد کرد و افزود: سالانه تعداد زیادی از گردشگران بویژه کسانی که دچار امراض کلیوی و گوارشی هستند، برای درمان به این چشمه مراجعه و از آب آن می‌نوشد. 
وی افزود: از قدیم الایام چشمه ریزه ثلاث باباجانی به چشمه شفابخش معروف بوده و همین مسئله نیز توجه افراد زیادی را به آن معطوف کرده است. 
مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه چشمه ریزه در منطقه‌ای بکر با طبیعتی زیبا واقع شده، عنوان کرد: در سالهای گذشته برخی از زیرساخت‌های گردشگری همچون آلاچیق‌ برای راحتی گردشگران در این منطقه احداث شده، اما به واسطه اهمیت این جاذبه گردشگری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد که آن را در دستور کار قرار داده‌ایم. 
وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که این جاذبه گردشگری دارد، نامناسب بودن مسیر دسترسی به آن است که امسال حدود دو میلیارد تومان برای احداث راه دسترسی و آسفالت به آن تخصیص دادیم. 
فرمانی افزود: با این میزان اعتبار، بخشی از مسیر دسترسی به چشمه ریزه آسفالت خواهد شد و در سالهای بعدی نیز اعتبارات بیشتری را به آن اختصاص خواهیم داد. 
وی تاکید کرد: چشمه ریزه این ظرفیت را دارد که با حمایت مسئولین شهرستانی و ورود سرمایه گذاران به یک قطب گردشگری در شهرستان ثلاث باباجانی تبدیل شود. 
چشمه شفابخش ریزه در مسیر شهرستان جوانرود به ثلاث باباجانی در فاصله ۱۳۰ کیلومتری از مرکز استان و در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر تازه آباد ثلاث باباجانی قرار دارد. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط