دوشنبه 09 مهر 1403 - 17:52

کد خبر 647163

دوشنبه 09 مهر 1403 - 14:42:00


کاهش سرقت‌های خرد در آذربایجان‌ غربی


ایرنا/ رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با توجه به جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان و نگهداری آنان برای درمان، کاهش سرقت‌های خرد در استان را شاهد هستیم.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: در بحث پیشگیری به طور مثال در جرم سرقت آسیب‌شناسی شد که بخشی از این جرم توسط معتادان متجاهر صورت می‌گیرد، در نتیجه با پیگیری‌های دستگاه قضایی کمپ نگهداری معتادان متجاهر افتتاح و تجهیز شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی از این افراد در این کمپ نگهداری می‌شوند و با این اقدام به تناسب سرقت‌های خرد کاهش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیری از وقوع جرم واقع‌بینانه و در مقام عمل باید مؤثر باشد، افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ضمن تولید فکر و ایده به دنبال ریشه‌یابی مشکلات و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه هستند تا با استفاده از ظرفیت نهادها و ادارات و تکالیف قانونی آنها را در امر پیشگیری از جرایم مؤثر باشند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت تمام نهادها، مراجع علمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در امر پیشگیری از وقوع جرم ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط