دوشنبه 09 مهر 1403 - 20:47

کد خبر 647379

دوشنبه 09 مهر 1403 - 16:43:44


خداحافظ نوکیا؟ اچ‌ام‌دی نام گوشی‌های نوکیا را به‌طور کامل از وب‌سایت خود حذف کرد


زومیت/ به‌نظر می‌رسد اچ‌ام‌دی استفاده از نام نوکیا در محصولاتش در اروپا را به‌طور کامل کنار گذاشته است.

در ابتدای سال ۲۰۲۴، شرکت HMD وارد مرحله‌ی جدیدی از توسعه‌ی خود شد و با کنار گذاشتن برند نوکیا برای گوشی‌های هوشمند، به عرضه‌ی محصولات تحت برند اختصاصی خود روی آورد. بااین‌حال، در ماه‌های گذشته، HMD همچنان به عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند، گوشی‌های ساده و تبلت‌ با برند نوکیا ادامه داد. اکنون ظاهراً عرضه‌ی این محصولات، دست‌کم در بازار اروپا، به پایان رسیده است.

در هیچ‌یک از وب‌سایت‌های رسمی شرکت HMD در قاره‌ی اروپا دیگر دستگاه‌هایی با برند نوکیا دیده نمی‌شود. محصولات برند نوکیا همچنان در فروشگاه‌های HMD در آسیا، آفریقا، خاورمیانه، استرالیا، نیوزیلند و آمریکای لاتین موجود هستند. پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نزدیک، عرضه‌ی محصولات در این مناطق نیز متوقف شود.

صفحه‌ی پشتیبانی HMD همچنان از گوشی‌های هوشمند و ساده‌ی نوکیا پشتیبانی می‌کند و به آن‌ها به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری ارائه می‌دهد؛ اما مدت‌زمان ادامه‌ی پشتیبانی مشخص نیست.

شرکت نوکیا همچنان یکی از بازیگران اصلی در تجارت زیرساخت شبکه و یکی از بزرگ‌ترین دارندگان حق اختراع در دنیای فناوری با دعاوی حقوقی علیه چندین سازنده‌ی موبایل از جمله اپل و سامسونگ و اعضای گروه BBK است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط