سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 14:55

کد خبر 648168

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 10:54:31


۱۰ راس گوسفند در اصفهان بر اثر صاعقه تلف شد


ایرنا/ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تلف شدن ۱۰ راس دام(گوسفند) در مناطق عشایرنشین غرب استان در اثر صاعقه خبر داد.

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به فعالیت سامانه بارشی اخیر در اصفهان اشاره و اظهار کرد: صاعقه همچنین سبب شکسته شدن و آتش سوزی ۶ پایه برق رسانی در قمصر کاشان شد که توسط نیروهای عملیاتی منطقه تعویض شدند و مشکلی در تامین برق مردم پیش نیامد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بجز این موارد تاکنون خسارت دیگری در اثر فعالیت سامانه بارشی در اول هفته جاری گزارش نشده است.
شیشه فروش گفت: هواشناسی از سه شنبه تا پنجشنبه درباره وزش باد شدید و تندباد در بیشتر مناطق استان اصفهان هشدار زرد صادر کرده است.
وی افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی عشایر استان دام های خود را به ارتفاعات و دامنه کوهستانها نبرند و محل استقرار چادرها را در مسیر شیب دار قرار ندهند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان پرهیز از کوهنوردی، توقف در حاشیه رودخانه ها و زیر درختان، استحکام بخشی سازه های ناپایدار، حفاظت از گلخانه های کشاورزی و واحدهای نگهداری دام و طیور را ضروری دانست.
عشایر در اصفهان بیشتر در مناطق فریدن، فریدونشهر، سمیرم، دهاقان و شهرضا بطور موقت سکونت دارند.
آنطور که در اطلاعیه شماره ۴۹ هواشناسی اصفهان آمده است، وزش باد شدید و تندبادهای موقت در نیمه مرکزی، غربی و جنوبی اصفهان از امروز آغاز می شود و تا آخر هفته ادامه دارد.
شدت فعالیت این سامانه در روز چهارشنبه در مناطقی از کلانشهر اصفهان و شهرهای برخوار، نجف آباد، کبوتر آباد، نجف آباد، شهرضا، زرین شهر، مبارکه، ورزنه، سمیرم، چادگان، خوانسار، گلپایگان، داران، دهاقان، دهق، بویین میاندشت، فریدونشهر، اسلام آباد موگویی، نایین، کوهپایه و شاهین شهر و میمه خواهد بود.
شنبه و یکشنبه هفته جاری باران، رعد و برق، صاعقه و وزش باد شدید نیمه شمالی، شرق و غرب استان را فرا گرفت که هواشناسی برای این سامانه نیز هشدار زرد صادر کرده بود.
خرداد امسال وزش باد شدید و تندباد سبب سقوط ۵۴ اصله درخت و آسیب زدن به ۱۶ دستگاه خودرو در اصفهان شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط