سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 15:05

کد خبر 648197

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 11:45:00


جریمه ۱۲ میلیارد ریالی قاچاقچیان سوخت و خشکبار در استان همدان


ایرنا/ مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از محکومیت حدود ۱۲ میلیارد ریالی قاچاقچیان سوخت و خشکبار در این استان خبر داد.

مرضیه یونسی، مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان اظهار کرد: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان فامنین پرونده حمل ۶ هزار و ۵۰۰ لیتر نفتگاز به ارزش یک میلیارد و ۶۴۴ میلیون ریال را رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: شعبه پس از رسیدگی و با توجه به ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام حمل کالا قاچاق را محرز و متخلف ردیف اول را علاوه بر ضبط تانکر و سوخت کشف شده به پرداخت سه میلیارد و ۲۸۸ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش کالا محکوم کرد.

یونسی گفت: همچنین شعبه به دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از کالای قاچاق ، متخلف را معادل ارزش کالا به پرداخت یک میلیارد و ۶۴۴ میلیون ریال جریمه و در مجموع به پرداخت چهار میلیارد و ۹۳۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: در ادامه رسیدگی ، شعبه اتهام در اختیار قراردادن وسیله نقلیه برای حمل کالای قاچاق را محرز و متخلف ردیف دوم را به پرداخت یک میلیارد و ۶۴۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش سوخت محکوم کرد.

یونسی گفت: با گزارش ماموران پلیس آگاهی شهرستان فامنین پیرامون کشف محموله کالای قاچاق از یک نیسان وانت، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

دریافت جریمه قاچاقچی خشکبار در ملایر

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از دریافت جریمه پنج میلیارد و ۶۰۲ میلیون ریالی قاچاقچی گردو و مویز در شهرستان ملایر خبر داد.

یونسی گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز ملایر به پرونده قاچاق یک هزار و ۴۴۰ کیلوگرم گردو و ۳۵۰ کیلوگرم مویز خارجی به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۱ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نشدن مدارک گمرکی و نحوه کشف، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متخلف را به پرداخت ۲ میلیارد و ۸۰۱ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالا محکوم کرد.

یونسی اظهار کرد: همچنین شعبه به ازای ضبط وسیله نقلیه حامل کالای قاچاق، متخلف را معادل ارزش آن به پرداخت ۲ میلیارد و ۸۰۱ میلیون ریال جریمه و در مجموع به پرداخت پنج میلیارد و ۶۰۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: واحد اجرای احکام تعزیرات حکومتی شهرستان ملایر با قطعی شدن حکم صادره ، جریمه یک میلیارد و ۶۶۶ میلیون ریالی این متخلف را دریافت کرد.

یونسی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان ملایر از یک خودرو باری وانت، محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط