سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 19:14

کد خبر 648704

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 16:32:19


چابهار زمینه توسعه بازارهای بین‌المللی را برای تراکتورسازی فعال می‌کند


ایرنا/ مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: ظرفیت‌های موجود در چابهار می‌تواند زمینه ایجاد ارزش‌ افزوده و توسعه بازارهای جهانی و بین المللی برای تراکتورسازی را فراهم و فعال کند.

حمیرا ریگی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در حاشیه بازدید از کارخانه گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز، اظهار کرد: تراکتورسازی، غرور ملی برای هر ایرانی بوده و افتخار می‌کنم به‌ عنوان یک ایرانی شاهد توانمندی‌های دانش ایران در عرصه جهانی و در کنار مدعیان این صنعت در شاکله‌ای به نام گروه تراکتورسازی هستیم.
وی اضافه کرد: جغرافیای وجود چابهار به جهت دروازه ورود ایران به اقتصاد جهانی می‌تواند مبدا و مقصد برای فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌ای واقع شود.
وی ادامه داد: وجود خطوط کشتیرانی مستقیم به بازارهای جهانی از جمله هند، چین، امارات و سایر کشورها می‌تواند در زمینه کاهش قیمت تمام شده و پایین نگه‌داشتن هزینه‌ها موثر واقع شود.
ریگی در خصوص موضوع های سرمایه‌ای و مالی نیز به موقعیت جغرافیایی چابهار اشاره کرد و گفت: علاوه بر یارانه‌هایی که خط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش دریایی به این منطقه، برای رونق مبادلات تجاری اختصاص داده باید مشوق‌ها، قوانین مالیاتی و عوارضی، تخفیفات سود بازرگانی مناطق محروم و غیره موجود در این منطقه را به ظرفیت‌های مورد اشاره اضافه کرد که می‌تواند بستر ارزشمند و فرصت طلایی برای ورود به عرصه‌های بین‌المللی و رقابت‌پذیر شدن در اقتصاد جهانی را فراهم کنند.
وی اظهار کرد: جای تراکتورسازی در جنوب شرق ایران و بازارهای شرقی و همچنین همسایگان ایران در آسیای جنوبی و جنوب شرقی و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خالی است.
وی یادآور شد: تراکتورسازی به‌عنوان یک برند و سرمایه ملی می‌تواند از ظرفیت‌های منطقه آزاد چابهار برای توسعه و رونق دوچندان کسب‌وکار در بازارهای داخلی و عرصه بین‌الملل بهره‌مند شود و ما از این امر استقبال می‌کنیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط