سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 21:10

کد خبر 648860

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 19:00:07


دیدار سرکنسول کشورهای پاکستان و ترکمنستان از مرکز رشد نیشابور


ایرنا/ سرکنسول کشورهای پاکستان و ترکمنستان در مشهد روز سه شنبه از مرکز رشد واحدهای فناور نیشابور دیدن کردند.

محمد شهریارخان، سرکنسول پاکستان و الیاس قایپ‌اف، سرکنسول کشور ترکمنستان در مشهد با هدف شناخت ظرفیت‌ واحدهای فناور از مرکز رشد نیشابور بازدید کردند.
نماینده پارک علم و فناوری خراسان رضوی در حوزه توسعه بازار بین‌الملل در این باره گفت: حمایت از واحدهای فناور و نخبگان یکی از رسالت‌های این پارک است و با توجه به اینکه سیاست اصلی در توزیع عادلانه حمایت‌ها در تمام استان است، سعی شد با ایجاد مراکز رشد و حضور نمایندگان پارک، روند خدمات رسانی برای نخبگان و فناوران استان تسهیل شود.
حامد شجاع افزود: معاونت پشتیبانی پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در این راستا، اقدام به توسعه بازار شرکت‌ها با برگزاری تورهای مختلف کرده است.
وی ادامه داد: در این برنامه دو کنسولگر کشورهای ترکمنستان و پاکستان در مرکز رشد واحدهای فناور نیشابور حضور یافته و از چند واحد فناور و دانش‌بنیان شهرستان نیشابور بازدید کردند.
معاون برنامه ریزی و توسعه معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان نیشابور نیز در این دیدار گفت: شهرستان نیشابور دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه فرهنگی، کشاورزی و صنایع بزرگ است.
مسعود اکبری ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری این بازدیدهای بین‌المللی افزود: اینگونه بازدیدها کمک بسیاری در ایجاد فضای تعاملی با کشورهای همسایه برای افزایش میزان صادرات خواهد داشت و کمک شایانی نیز در حل مشکلات موجود در حوزه صادرات دارد.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور نیشابور پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز با اشاره به دستاوردهای نخبگان و فناوران مرکز نیز اظهار کرد: مرکز رشد واحدهای فناور نیشابور با وسعت ۱۰ هکتار جزو معدود مراکز رشدی است که در آن شرکت‌های فناور می‌توانند اقدام به ساخت محل استقرار داشته باشد.
مازیار ناظران افزود: در حال حاضر نزدیک به ۵۰ شرکت فناور و ۱۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرستان عضو پارک علم و فناوری هستند و در حوزه‌های مختلف ملی و فراملی نقش‌آفرینی کرده‌اند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط