سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 22:52

کد خبر 648848

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 18:41:10


کلاهبرداری در خمینی‌شهر با ترفند همسریابی


ایرنا/ فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از شناسایی و مسدودسازی یک سایت همسریابی که با شگرد معرفی همسر دلخواه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ غلامرضا براتی، فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر اعلام کرد: در پی وصول پرونده کلاهبرداری یک سایت همسریابی به پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی‌شهر، این موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.
وی اظهار داشت: فردی برای برای یافتن همسر دلخواه با این سایت در فضای مجازی آشنا شده و در چند مرحله مبلغ پنج میلیارد ریال به حساب‌های معرفی شده از سوی گردانندگان آن واریز کرده بود اما پس از آن نه‌تنها هیچ فردی به او معرفی نشده بود، بلکه دائرکنندگان سایت نیز دیگر جوابگوی تماس هایش نبودند.
فرمانده انتظامی خمینی شهر افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از شنیدن اظهارات شاکی وارد عمل شدند و با اقدامات هوشمندانه، خطوط و حساب‌های دایر کنندگان سایت یاد شده را شناسایی و مسدود کردند.
این مقام انتظامی با بیان انجام پیگیری قانونی برای بازگرداندن مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی گفت: با دستور مرجع قضایی و به منظور جلوگیری از فریب خوردن افراد دیگر، سایت یادشده نیز مسدود و از دسترس خارج شد.
سرهنگ براتی تاکید کرد: تمام سایت‌ها و صفحاتی که با عنوان همسریابی در فضای مجازی بویژه در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام راه اندازی می شود، غیرقانونی و غیرمجاز بوده و هدف آنها فریب افراد جویای همسر و کلاهبرداری از آنان است.
وی افزود: شهروندان ضمن پرهیز از اعتماد به این سایت ها، از واریز هرگونه وجه به حساب های معرفی شده توسط آنها خودداری کنند.
سرهنگ براتی خاطرنشان کرد: از شهروندان می خواهیم ال در صورت مشاهده هرگونه موضوع مشکوک و اقدام مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سامانه ارتباطی ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت های پلیس فتا اعلام کنند تا در سریعترین زمان با متخلفان و مجرمان سایبری برخورد قانونی صورت بگیرد.
به گفته فرمانده انتظامی خمینی شهر، در ۶ ماهه سال جاری هشت فقره پرونده کلاهبرداری از طریق سایت‌ها و صفحات همسریابی و صیغه‌یابی در پلیس فتای این شهرستان تشکیل شده که در دست رسیدگی است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط