سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 22:49

کد خبر 648910

سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 20:04:14


یازده پرونده قتل عمد در لرستان منجر به صلح و سازش شد


ایرنا/ معاون قضایی دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف لرستان گفت: ۱۱ پرونده قتل عمد در استان طی ۶ ماهه امسال با صلح و سازش طرفین مختومه شده است.

یاراله کاکولوند، معاون قضایی دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف لرستان اظهار کرد: این در حالیست که طی ۶ ماهه نخست سال گذشته هفت پرونده قتل عمد منجر به صلح و سازش شده بود.
وی با اشاره به آمار پرونده های ورودی ۶ ماهه نخست امسال افزود: ۶۷ هزار و ۶۱۴ پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد، ۷۰ هزار و ۴۷۲ پرونده ( با احتساب ورودی سال های قبل) مختومه و در مجموع هفت هزار و ۵۹۲ پرونده باقی مانده است.
کاکولوند حجم پرونده های منجر به صلح و سازش شده طی بازه مذکور را ۲۱ هزار و ۵۴ فقره عنوان کرد و ادامه داد: سازش در پرونده های مذکور ۴۲ درصد بوده است که در شهریورماه به ۴۵ درصد رسید.
وی با اشاره به اینکه ۴۹ هزار و ۷۹۸ پرونده نیز قابل صلح و سازش می باشد بیان کرد: زمان رسیدگی پرونده ها در شوراهای حل اختلاف ۴۰ روز و درصد ابلاغ الکترونیکی نیز ۹۷ درصد می باشد که از دادگستری بالاتر است.
رییس شوراهای حل اختلاف لرستان جمع پرونده های اعتراضی کل شوراهای استان را ۹۷۲ فقره عنوان کرد و افزود: ۱۳۷ مورد از این مجموع نقض شده است که یک دهم یک درصد از کل پرونده ها می باشد.
کاکولوند مجموع زندانیان آزاد شده توسط شعب شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان ها را ۳۴۷ نفر بر شمرد و یادآور شد: از سال گذشته تمام پرونده های تصادفات به شوراهای حل اختلاف ارجاع می شود که با این اقدام یک فرآیند یک ساله زمان بر به کمتر از یک ماه تقلیل یافته است.
وی گفت: در این راستا چهار هزار و ۲۹۱ پرونده وارد شوراهای حل اختلاف، سه هزار و ۸۸۲ پرونده خارج و سه هزار و ۷۷۹ پرونده معادل ۸۱ درصد نیز منجر به صلح و سازش شد.
وی افزود: همچنین در ۶‌ ماهه امسال ۳۸۲ فقره پرونده طلاق و ۱۶ پرونده نزاع نیز منجر به سازش شد ضمن اینکه در هر مسجد و محله یک گروه صلح یار با محوریت امام جماعت مستقر و ۴۶ پرونده توسط این صلح یاران ختم به سازش شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط