چهارشنبه 11 مهر 1403 - 13:54

کد خبر 649516

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 11:41:53


کرمانشاه میزبان نخستین دوره مسابقات بین‌المللی بسکتبال ۳ نفره کشور شد


ایرنا/ رئیس هیات بسکتبال استان کرمانشاه گفت: این استان در دی ماه امسال میزبان نخستین دوره مسابقات بین‌المللی بسکتبال سه نفره کشور خواهد بود.

کرم احمدیان، رئیس هیات بسکتبال استان کرمانشاه اظهار کرد: برای این منظور به حدود ۱۰ کشور از جمله روسیه، ترکیه و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس برای شرکت در این مسابقات دعوت نامه ارسال شده است ضمن آنکه علاوه بر تیم ملی ایران، یک تیم هم از کرمانشاه در این مسابقات حضور خواهد داشت.
وی با بیان اینکه مجوزها و موافقت‌های استانی و مجوز فدراسیون و شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان برای این میزبانی اخذ شده است افزود: این مسابقات پیش بینی شده است از ۲۲ تا ۲۸ دی ماه برگزار شود که در صورت مساعد بودن هوا در فضای باز برگزار خواهد شد و چنانچه شرایط جوی نامساعد باشد در سالن ورزشی برگزار می شود.
رئیس هیات بسکتبال استان کرمانشاه یادآور شد: با توجه به اینکه این مسابقات یک رویداد بین المللی است و نمایندگانی از کشورهای مختلف در آن حضور خواهند داشت، در تلاش هستیم تا بتوانیم در کنار برگزاری این رویداد ورزشی جاذبه‌های تاریخی شهر کرمانشاه را نیز به شرکت کنندگان معرفی نماییم.
احمدیان ادامه داد: بر همین اساس در صورتی که مدیران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان موافقت کنند این مسابقات را در تاق بستان برگزار خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه برای برگزاری این رقابت ها ۲ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است گفت: برای تیم های برتر نیز جوایزی در نظر گرفته شده است که تیم اول حدود سه هزار دلار، تیم دوم دو هزار و تیم سوم نیز هزار دلار جایزه دریافت خواهند کرد ضمن آنکه بهترین بازیکن و بهترین اسلم دانک نیز هر کدام ۵۰۰ دلار جایزه دریافت می کنند.
احمدیان با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد ورزشی در استان کرمانشاه گفت: این مسابقات بهترین فرصت است تا کارخانه ها و مراکز تولیدی استان برندهای خود را به دنیا معرفی کنند چرا که این مسابقات در سامانه فدراسیون جهانی ثبت می‌شود.
رشته بسکتبال در کرمانشاه نیازمند حمایت مالی اسپانسرهاست
وی در زمینه فعالیت های هیات بسکتبال استان نیز افزود: طی حدود ۶ سال حضورم در هیات بسکتبال استان با همکاری مجموعه جامعه بسکتبال استان تلاش شد تا چراغ بسکتبال را در این استان روشن نگه داریم.
رئیس هیات بسکتبال استان کرمانشاه اضافه کرد: باوجود اینکه وظیفه این هیات تیم‌داری نیست، اما با تلاش فراوان حدود چهار سال در رقابت‌های لیگ بسکتبال ایران حضور پیدا کردیم تا اینکه سال گذشته دیگر از نظر مالی توانی برای شرکت در این رقابت‌ها نداشتیم و هیچ اسپانسری هم حاضر به حمایت از ما نشد.
احمدیان تاکید کرد: در حال حاضر با رایزنی‌های صورت گرفته با فدراسیون، مجوز حضور یک تیم از کرمانشاه را در لیگ حرفه‌ای بسکتبال ایران گرفته‌ایم، اما حضورمان در این لیگ مستلزم حمایت اسپانسرها است.
وی افزود: در سال های گذشته برای تمام رویدادهای کشوری بسکتبال و بسکتبال سه نفره که هر دو المپیکی هستند، تیم‌های استان را در هر دو بخش دختران و پسران اعزام کردیم.
احمدیان ادامه داد: در راستای توسعه این رشته در شهرستان ها طی این مدت تمام تلاش خود را به کار بستیم تا هیات‌های شهرستانی را از نظر تجهیزات و امکانات بروزرسانی کنیم به طوری که هم اکنون استان کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که در بحث توزیع امکانات در بین شهرستان‌ها پیشتاز است.
وی احیای زیرساخت‌های بسکتبال کرمانشاه با خارج کردن سالن های تحت پوشش هیات ها از ماده ۸۸ احیا و بازسازی دفتر هیات استان که اکنون در مراحل پایانی کار قرار دارد، توجه به رده های سنی پایه با برگزاری برنامه های استعدادیابی را از دیگر اقدامات این هیات عنوان کرد.
طبق آخرین آمار هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه در حال حاضر هیات بسکتبال کرمانشاه یک هزار و ۵۵۷ ورزشکار بیمه شده دارد که براساس پیش بینی رییس هیات بسکتبال استان این آمار تا پایان سال به بیش از ۲ هزار نفر خواهد رسید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط