چهارشنبه 11 مهر 1403 - 17:54

کد خبر 649705

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 13:08:01


رگبارهای پاییزی همراه با کاهش دما در آسمان مازندران


فارس/ معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: عصر امروز شاهد رگبار باران همراه با رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، در برخی مناطق با احتمال تگرگ هستیم.

احمد اسدی، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت جوی استان با اشاره به هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با️ شکل‌گیری جریانات شمالی همراه بانفوذ موج در تراز میانی جو از عصر امروز شاهد رگبار متناوب باران در آسمان مازندران هستیم.

وی افزود: رگبار باران همراه با رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، در برخی مناطق با احتمال تگرگ و در مناطق سردسیر و کوهستانی (بالای ۳۰۰۰ متر) با بارش برف همراه خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: این وضعیت تا عصر روز شنبه ۱۴ مهرماه ادامه خواهد داشت.

اسدی با هشدار آب‌گرفتگی معابر و️بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تصریح کرد: صاعقه و کاهش دید، لغزندگی، رانش زمین و ریزش سنگ در جاده‌ها و محورهای کوهستانی و خسارت به سازه‌های کم مقاوم و سست‌بنیان از مخاطرات این سامانه بارشی است‌.

وی با تأکید بر اینکه پرهیز از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع استان، خاطرنشان کرد: لایروبی کانال‌های آب و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و مقاوم‌سازی سازه‌های کم مقاوم و سست‌بنیان و سایر اقدامات پیشگیرانه قرار گیرد. اسدی گفت: دریای مازندران طی ۲۴ ساعت آینده به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط