چهارشنبه 11 مهر 1403 - 17:53

کد خبر 649719

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 13:19:09


کیفیت هوا در خراسان شمالی کاهش می‌یابد


ایسنا/ مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی از کاهش کیفیت هوای استان در روزهای پایانی این هفته خبر داد. 

نوربخش داداشی، مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی اظهار کرد: پیرو افزایش گرادیان فشاری، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا، هشدار زرد هواشناسی صادر شده است.

وی نوع مخاطره فعالیت این سامانه را وزش باد نسبتاً شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دانست و بیان کرد: فعالیت این سامانه بعد از ظهر چهارشنبه (۱۱ مهر ماه) آغاز می‌شود و تا پنجشنبه شب ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان آثار مخاطرات این سامانه را آسیب به سازه‌های موقت، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا و ناسالم شدن آن برای همه گروه‌ها در بعضی ساعت‌ها دانست و ادامه داد: منطقه اثر فعالیت این سامانه در اقلب مناطق استان بویژه روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

او با اشاره به توصیه‌های کشاورزی، حمل و نقل جاده‌ای، سلامت و انرژی گفت: احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، کنترل استحکام تاسیسات کشاورزی و سازه‌های موقت، عدم انجام محلول‌پاشی و سمپاشی، بستن دریچه‌ها و انجام تهویه مناسب گلخانه‌ها، محدود کردن فعالیت‌های ورزشی و فعالیت‌های سنگین در فضای باز بویژه برای گروه‌های حساس از جمله مواردی است که توصیه می‌کنیم جدی گرفته شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط