چهارشنبه 11 مهر 1403 - 20:00

کد خبر 649853

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 15:14:31


هوای بوشهر خنک‌تر می‌شود


صدا و سیما/ معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با شمالی شدن جریانات جوی از روز پنج‌شنبه، دمای هوا به تدریج کاهش می‌یابد.

زهرا راستگو، معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: وزش باد‌های به‌نسبت شدید جنوبی که در چهار روز اخیر در استان داشتیم تا پایان وقت چهارشنبه ادامه دارد.
وی با اشاره به این‌که بواسطه سرعت بالای این جریانات، در چند روز گذشته دریا متلاطم بود و هشدار دریایی سطح نارنجی صادر شد، افزود: این جریانات ضمن این‌که در برخی نقاط استان باعث ناپایداری‌های موقت جوی به‌صورت رگبار باران و رعد و برق شد، دمای هوا را هم کمی متعادل‌تر کرد.
معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان اضافه کرد: از روز پنج‌شنبه با جایگزین شدن جریانات شمالی به جای جریانات جنوبی، به‌تدریج بر سرعت وزش باد‌های شمالی در سواحل استان افزوده می‌شود و روز‌های جمعه و شنبه شدت جریانات شمال غربی را بر روی سواحل خلیج فارس خواهیم داشت و دریا مجدد دچار تلاطم شده و ارتفاع موج دریا به بیش از ۲ متر خواهد رسید.
وی اظهار داشت: برای روز‌های پنج‌شنبه تا شنبه هشدار دریایی سطح نارنجی صادر شده و توصیه اکید داریم از تردد‌های دریایی غیرضروری اجتناب شود.
راستگو عنوان کرد: باشروع وزش جریانات جوی انتظار می‌رود دما بازهم خنک‌تر شود و هوای مطلوب‌تری را نسبت به روز‌های اخیر داشته باشیم.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط