چهارشنبه 11 مهر 1403 - 19:54

کد خبر 649889

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 15:46:55


آپدیت ۲۰۲۴ ویندوز ۱۱ حتی به کامپیوترهای قدیمی و پشتیبانی‌نشده هم جان تازه‌ای می‌بخشد


زومیت/ اگر از کامپیوتر قدیمی استفاده می‌کنید، آپدیت جدید ویندوز ۱۱ احتمالاً می‌تواند عملکرد آن را به‌طور چشمگیری ارتقاء دهد.

مایکروسافت به‌روزرسانی مهم 24H2 ویندوز ۱۱ را برای کامپیوترهای شخصی منتشر کرده است. این آپدیت بهبودهای امنیتی، ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی و همچنین ارتقاء‌ عملکرد را به‌ارمغان می‌آورد و به کارکرد روان‌تر کامپیوتر شما کمک می‌کند. جالب اینکه حتی کامپیوترهای قدیمی‌تر و پشتیبانی‌نشده هم از این جهش عملکردی بهره‌مند می‌شوند.

ویندوز ۱۱ الزامات سخت‌افزاری نسبتاً زیادی دارد که وجود تراشه‌ی TPM 2.0 یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازها برای استفاده از این سیستم‌عامل محسوب می‌شود. الزامات سخت‌افزاری باعث شده‌اند میلیون‌ها کامپیوتر شخصی به‌صورت رسمی امکان ارتقاء به ویندوز ۱۱ را نداشته باشند. البته راه‌هایی برای دور‌زدن این محدودیت وجود دارد، اما مایکروسافت جلوی برخی از این راه‌ها گرفته است.

با نزدیک‌شدن به پایان دوره‌ی پشتیبانی ویندوز ۱۰، نگرانی‌هایی در مورد بزرگ‌ترین موج کامپیوترهای دورریختنی تاریخ وجود داشت، زیرا به‌نظر نمی‌رسد مایکروسافت الزامات سخت‌افزاری ارتقاء به ویندوز ۱۱ را کاهش دهد. خبر خوب اینکه آپدیت 24H2 ویندوز ۱۱ حتی عملکرد رایانه‌های قدیمی‌تر را نیز بهبود می‌دهد.

کاربری با نام Bambamito با انتشار پستی در ردیت، نتایج جالبی از اجرای ویندوز ۱۱ روی کامپیوتر شخصی مجهز به پردازنده اینتل سلرون که ۱۰ سال از عمر آن می‌گذرد به‌اشتراک گذاشت. او پیش‌از نصب آپدیت ۲۰۲۴ ویندوز ۱۱ هم این سیستم‌عامل را اجرا کرده بود، اما پس‌از آپدیت مذکور عملکرد بهتری را تجربه کرده است.

Bambamito می‌گوید: «عملکرد سیستم به‌طور محسوسی بهبود یافته، سرعت باز‌کردن فایل اکسپلورر بسیار افزایش یافته و اسکرول‌کردن در کروم روان‌تر شده است. پخش ویدئوهای یوتیوب هم سریع‌تر انجام می‌شود و به‌طور کلی، نرمی رابط کاربری هم بهبود پیدا کرده است.»

کاربران دیگر نیز تجربیات مشابه با Bambamito را زیر پست او به‌اشتراک گذاشته‌اند. البته برای درک کامل تأثیر به‌روزرسانی 24H2 ویندوز ۱۱ به بازخورد تعداد بیشتری از کاربران نیاز داریم.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط