چهارشنبه 11 مهر 1403 - 19:58

کد خبر 649953

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 16:46:40


استاندار زنجان: افزایش استقلال دانشگاه‌ها به اتفاقات خوبی منجر می‌شود 


ایرنا/ استاندار زنجان گفت: افزایش استقلال و اختیار دانشگاه‌ها در حوزه آموزش عالی به اتفاقات خوبی منجر می‌شود و لازم است به این موضوع در کشور توجه شود.

محسن افشارچی، استاندار عنوان کرد: ساز و کار دیوان سالاری که آفتی در اداره امور است، در این دانشگاه خیلی کمتر است و کارها اینجا راحت‌تر پیش می‌رود.
وی ادامه داد: این ساختار به ابتکار پروفسور یوسف ثبوتی بود که چنین سازوکاری را بنا نهاد.
افشارچی بر ضرورت توجه به استقلال دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: حاکمیت باید دست دانشگاهها را در گشایش های علمی آینده بگیرد.
پرفسور یوسف ثبوتی از بنیانگذاران دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان نیز در این مراسم در سخنانی به تاریخچه تاسیس و فعالیت این دانشگاه اشاره کرد و گفت: افزایش شمار دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر با رعایت استانداردهای مطلوب از اهداف دراز مدت تعریف شده در این دانشگاه است.
وی همچنین به لزوم حذف قوانین و دستورالعمل های دست و پاگیر در انجام امور اداری اشاره کرد و افزود: وجود دستورالعمل های مزاحم مانع از سهولت و سرعت انجام کارها می‌ شود.
در این مراسم با حضور «سید احمدرضا خضری» مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سعدالله نصیری قیداری به عنوان سرپرست دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان معرفی و از خدمات هشت ساله بابک کریمی قدردانی شد.
سعدالله نصیری قیداری (متولد ۱۳۳۸ شهرستان خدابنده زنجان) دانش‌آموخته رشته فیزیک از دانشگاه شیراز و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با مرتبه استادی است که بیش از ۶۰ مقاله علمی و پژوهشی در مجلات معتبر بین‌المللی به چاپ رسانده و همچنین پنج جلد کتاب تألیفی و ترجمه در زمینه فیزیک و اختر فیزیک دارد.
از سوابق اجرایی نصیری قیداری می‌توان به نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو از ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷، ریاست دانشگاه شهید بهشتی از ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، رئیس دانشکده علوم و معاون آموزشی دانشگاه زنجان در دهه ۷۰ و دبیر ستاد سال جهانی علوم پایه در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط