چهارشنبه 11 مهر 1403 - 21:50

کد خبر 649956

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 16:49:24


دامپزشکان نظارت‌ کافی بر تولیدوعرضه گوشت مصرفی مردم دارند


ایرنا/ رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری با بیان اینکه بیشترین حجم گوشت کلانشهر تهران در شهرستان ری تولید می شود گفت: دامپزشکان نظارت کافی در تولید و عرضه گوشت برای تضمین سلامتی مردم دارند.
مهدی اصغری، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری اظهار داشت: در مجموعه‌های سطح شهرستان ری حدود ۳۰۰ هزار رأس دام موجود است که ۲۵درصدجمعیت دام استان تهران را شامل می شود و همچنین ۱۱ کشتارگاه دام‌وطیور که بیشترین تعداد در کل کشور است.
وی افزود: با توجه به این که حدود ۷۰درصد سبدغذایی خانوارها را فرآورده های خام دامی از جمله کره ،تخم مرغ و...تشکیل می دهند، سایر محصولات فرآوری شده همانند سوسیس و ناگت از مزرعه تا سفره مردم نیزبا نظارت همکاران ما در دامپزشکی و با همکاری بخش خصوصی و سایر دستگاه های دولتی بررسی می شود.
وی در ادامه افزود: تولید بیشترین حجم گوشت کلان شهر تهران در شهرستان ری است و این شهرستان در حوزه ی دامپزشکی ۳ رسالت مهم دارد که یکی از آنها خدمات رسانی ما به ۷۰۰ مرکز عرضه مانند رستوران، سوپرگوشت ها، مرغ فروشی ها، قصابی هاو بیش از ۵۰۰واحد دامداری است.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری در پایان افزود: ۸۵هزار راس دام شیری و ۵۵هزار راس دام پرواری و ۱۴۰هزار راس دام سبک نیز در شهرستان موجود هستند که از زمان تولید تا مصرف نهایی، دامپزشکان به عنوان مسئول فنی در دامداری ها،کشتارگاه ها، سردخانه ها و دربخش قطعه بندی و بسته بندی محصولات و همچنین در مراکز تولید و عرضه و میادین نظارت دارند تا بتوانیم محصول با کیفیتی را به مصرف کننده نهایی عرضه کنیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط