چهارشنبه 11 مهر 1403 - 21:53

کد خبر 650068

چهارشنبه 11 مهر 1403 - 19:14:24


وصول ۸ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی در استان بوشهر


صدا و سیما/ رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با توجه به تأکید رئیس قوه‌قضائیه در مورد وصول عوارض آلایندگی واحد‌های آلاینده، ۸ هزار میلیارد تومان دیگر از عوارض آلایندگی در استان بوشهر وصول شد.

مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان در رابطه با وصول حق آلایندگی بیان کرد: در پی تأکیدهای چندین باره رئیس قوه‌قضائیه در مورد وصول عوارض آلایندگی واحد‌های آلاینده در مقاطع مختلف زمانی، اقدامات مهمی در استان بوشهر انجام شده است.
وی افزود: در همین راستا و با انجام اقدامات قضایی، تا کنون ۸ هزار میلیارد تومان دیگر از عوارض آلایندگی و ارزش افزوده استان بوشهر وصول شده است.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر اظهار داشت: بخشی از عوارض وصول شده در راستای کاهش آلایندگی واحد‌های تولیدی در استان بوشهر هزینه و بخشی دیگر نیز به حساب خزانه کل کشور واریز می‌شود.
به گفته مهرانگیز پیش از این نیز ۵۲ هزار میلیارد تومان از حق آلایندگی در این استان وصول شده بود که با احتساب این ۸ هزار میلیارد تومان تا کنون ۶۰ هزار میلیارد تومان معادل ۶۰ همت از عوارض آلایندگی در استان بوشهر وصول شده است.
قوه قضائیه رئیس قوه قضاییه در جریان سفر ۵ مهر به استان سمنان در خصوص پرداخت نشدن عوارض آلایندگی یکی از شرکت‌ها در شهرستان مهدیشهر استان سمنان، به استاندار سمنان و مسئولان مرتبط دستور داد که این موضوع را تا حصول نتیجه و هزینه شدن این عوارض در محل مقرر، پیگیری کنند.
گفتنی است با اقدامات قضایی انجام شده در استان خوزستان نیز ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از عوارض حق آلایندگی وصول شده است.
همچنین در استان هرمزگان از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۷ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان از حق آلایندگی وصول و در مجموع با اقدامات دستگاه قضا ۷۵ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان وصول شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط