پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 13:47

کد خبر 650404

پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 08:46:05


خرید گندم در استان اردبیل به ۳۷۰ هزار تُن رسید


ایرنا/ سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: میزان خرید گندم از گندم‌کاران این استان که از ۱۶ خردادماه شروع شده به ۳۷۰ هزار تن رسید.

ودود ایرانیان، سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل از پرداخت ۵۰ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران استان خبر داد و اظهار کرد: خرید تضمینی گندم ۱۶ خردادماه از شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد (مغان) آغاز و ۳۰ شهریور در مرکز و جنوب استان با خرید ۳۷۰ هزار تن به پایان رسید.
وی با بیان اینکه ۳۹ مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های استان برای خرید تضمینی راه‌اندازی شده بود، افزود: ۵۰ درصد مراکز خرید گندم در شمال استان و ۵۰ درصد دیگر هم در سایر شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده بود که در طول این مدت گندم تولیدی کشاورزان را خریداری کردند.
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل ضمن پوزش از کشاورزان به دلیل تأخیر در پرداخت مطالبات گندم‌کاران، بیان کرد: با توجه به رقم بالای تولید و تحویل گندم به مراکز خرید، ملکی، خصوصی و مباشر تسویه حساب کشاورزان با اصل قیمت گندم صورت گرفت.
ایرانیان با بیان اینکه در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان و تولید گندم، در سال‌جاری گام بلندی در زمینه خودکفایی در تأمین گندم برداشته شد، بیان کرد: در سال‌جاری خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته در استان اردبیل افزایش یافت و تمامی کشاورزان استان اردبیل با حرکت جهادی گام مهمی در خودکفایی محصول اساسی گندم و امنیت غذایی کشور برداشتند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط