پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 12:47

کد خبر 650467

پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 12:24:00


۱۷۲ هکتار از اراضی ملی قزوین آزادسازی شد  


ایرنا/ رئیس کل دادگستری قزوین از آزادسازی بیش از ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا، رئیس کل دادگستری قزوین اظهار کرد: در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه، آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی از اولویت‌های دادگستری محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: با تلاش همکاران قضایی و دستگاه‌های متولی و در راستای اجرای ماده سه قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به لحاظ تغییر کاربری، ۱۷ بنا و مستحدثات غیرمجاز پس از ابلاغیه‌های صادره و عدم تمکین صاحبان قلع و قمع شد.
مصطفوی‌نیا تصریح کرد: در این مدت بر اساس اقدامات انجام شده در راستای (تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی) از تغییر کاربری ۸۱۹ بنای غیرمجاز در استان قزوین جلوگیری شده است.
وی با بیان اینکه آزادسازی حریم و بستر رودخانه باید با همکاری دستگاه‌های متولی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این موضوع به طور جدی از سوی دستگاه قضایی استان مورد رصد قرار گرفته و در جهت صیانت از حقوق بیت‌المال ۶ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌ها نیز رفع تصرف شده است.
رئیس کل دادگستری قزوین با تاکید بر لزوم رصد مستمر متولیان حوزه آب از منابع زیرزمینی استان و برخورد با متخلفان، خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه گذشته به منظور صیانت از منابع آبی، تعداد ۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز با ورود دستگاه قضایی استان قزوین و همراهی سایر دستگاه‌ها پر و مسلوب‌المنفعه شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط