جمعه 13 مهر 1403 - 01:03

کد خبر 651141

پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 19:56:11


کشت ۱۰۰ درصد ذرت بذری مورد نیاز کشور در استان اردبیل


فارس/ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از ۱۷ هزار تن ذرت بذری کیسه شده و آماده کشت، در منطقه مغان برداشت شود.

غفور آقایی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: این بذر در کشت محصول ذرت علوفه‌ای مورد استفاده کشاورزان همه استان‌های کشور قرار می‌گیرد و به طور میانگین ۹۰ تا ۱۲۰ تن در هر هکتار محصول ذرت علوفه‌ای از بذور تولیدی استان اردبیل به دست می‌آید.
وی با اشاره به اینکه برداشت ذرت بذری در استان اردبیل برای جلوگیری از شکستن و آسیب دیدن بذر، به صورت دستی انجام می‌شود، افزود: استان اردبیل تولید کننده ۱۰۰ درصد از بذر ذرت کاشته شده در ایران به شمار می‌رود و تولید بذر ذرت در این استان، ایران را از نیاز به واردات بذر این محصول پایه‌ای تولید بی نیاز کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد:‌ در سال زراعی جاری ۶ هزار و ۱۷ هکتار از اراضی شمال استان در منطقه مغان به زیر کشت ذرت بذری رفته و پیش‌بینی می‌شود که از این اراضی بالغ بر ۱۷ هزار تن ذرت بذری کیسه شده و آماده کشت برداشت شود.

آقایی گفت: امسال رقم ۷۰۴ بیشترین سطح زیر کشت این محصول پایه‌ای را در استان اردبیل به خود اختصاص داده که پس از برداشت و خرید همه محصول توسط شرکت‌های معتبر و مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی، بذر مرغوب پس از فرآوری در اختیار ذرت‌کاران کشور قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از ۱۷ هزار تن ذرت بذری کیسه شده و آماده کشت، در منطقه مغان برداشت شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط