جمعه 13 مهر 1403 - 00:57

کد خبر 651152

پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 20:10:43


تامین ۸۰ درصد خوراک دام و طیور آبزیان توسط نهاده ذرت


تسنیم/ مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: بیش از ۸۰ درصد از خوراک دام و طیور آبزیان توسط نهاده ذرت تأمین می‌شود.

علیرضا رفیع پور؛ مدیرکل دامپزشکی استان البرز اظهار کرد: ذرت در حوزه دامپزشکی نقش اصلی تولید خوراک دام و طیور آبزیان را دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد تامین خوراک دام و طیور آبزیان با یک نهاده به نام ذرت است، گفت: در حوزه انسانی نیز ذرت بعد از برنج و گندم رتبه سوم غذای انسان را تشکیل می‌دهد.

رفیعی پور با توجه به اینکه در چند دهه گذشته در حوزه غذای دام و غذای انسان کشور دارای وابستگی بود اما در حال حاضر به رتبه یک تولید خوراک دام و طیور آبزیان دست پیدا کرده‌ایم، بیان کرد: ذرت یکی از مهمترین محصولات در رژیم غذایی انسان محسوب می‌شود.

وی گفت: ذرت یکی از کاربردی ترین محصول کشاورزی جهان بوده و چند منظوره  است، از این رو بسیاری از محصولات غذایی که از ذرت گرفته می‌شود در محصولات عذایی استفاده می‌شود.

مدیرکل دامپرشکی استان البرز عنوان کرد: ذرت  یک نهاده حیاتی در تولید گوشت، مرغ و تخم‌مرغ نقش مهمی ایفا می‌کند و مسئولیت دامپزشکی در نظارت بر کیفیت و سلامت این محصول بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه ذرت‌های وارداتی که در صنایع غذایی و خوراک دام استفاده می‌شوند، تحت نظارت کامل دامپزشکی هستند ، بیان کرد: سلامت ذرت وارداتی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین نهاده‌ها در تولید خوراک دام و طیور، به‌طور مستقیم بر کیفیت محصولاتی همچون گوشت، مرغ و تخم‌مرغ تأثیرگذار است.

رفیعی پور ادامه داد: مسؤولیت دامپزشکی در کنترل کیفیت نهاده‌های دامی بسیار حیاتی است و با نظارت درست در این نهاد سلامت آنها تایید و باکیفیت غذایی تاثیر بسزایی دارد.

 
 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط