جمعه 13 مهر 1403 - 00:57

کد خبر 651249

پنج‌شنبه 12 مهر 1403 - 22:15:30


تعمیرات اساسی پالایشگاه گاز ایلام از ۱۱ مهرماه آغاز می‌شود


ایسنا/ رئیس برنامه‌ریزی تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام از آغاز تعمیرات‌اساسی در این پالایشگاه از ۱۱ مهرماه سال جاری به مدت ۳۰ روز خبر داد.

حسن زرگوشی، رئیس برنامه‌ریزی تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام در این خصوص اظهار کرد: تعمیرات‌ اساسی شرکت‌های پالایشی کشور به صورت سالیانه و با هماهنگی بین شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های بالادستی و پایین‌دستی، با برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در تعمیرات اساسی سال‌جاری، بازرسی، تعمیر، نوسازی و تمیزکاری و تست بیش از ۲ هزار و ۷۰۰  تجهیز مختلف مکانیکی، برقی و ابزار دقیقی با هدف افزایش قابلیت‌ اطمینان سیستم و پایداری تولید و با صرف حدود ۱۰۰ هزار نفر ساعت عملیاتی، پشتیبانی و غیره در دستورکار قرار دارد.

رئیس برنامه‌ریزی تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: در فاز یک این شرکت، تعمیرات مشعل اصلی پالایشگاه، تخلیه و شارژ مجدد بسترهای کاتالیستی، تعمیرات دوره‌ای کمپرسورهای تقویت فشار گاز خروجی، رتروفیت سیستم کنترل دور کمپرسورهای مذکور، بازدید و تعمیرات دیگ بخار فشار متوسط، بازدید و تعمیرات ظروف و برج‌های فرآیندی، نوسازی بخشی از خطوط فرآیندی، تعمیرات دوره‌ای تجهیزات برقی و ابزار دقیقی، تعمیرات و کالیبراسیون انواع شیرآلات و اجرای طرح‌های اصلاحی از جمله فعالیت‌های مهم پیش‌بینی‌شده در تعمیرات‌اساسی امسال خواهند بود.

زرگوشی گفت: تعمیرات‌ اساسی فاز یک پالایشگاه گاز ایلام با پیش‌بینی حدود ۷۵ هزار نفرساعت نیروی اجرایی و ۲۵ هزار نفرساعت نیروی نظارتی و پشتیبانی و با تشکیل ۲۸ گروه کاری از ۱۱ مهرماه سال‌جاری به مدت ۳۰ روز آغاز می‌شود.

وی افزود: عملیات اجرایی و تکمیلی فاز یک پالایشگاه توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز مشتمل بر انجام بیش از ۳۰ مورد انشعاب از خطوط لوله فرآیندی، انجام پایپینگ، ساخت و نصب پلتفرم جهت نصب شیرهای اطمینان بر روی پایپرک اصلی پالایشگاه و انشعاب‌های برقی و ابزاردقیقی در بازه زمانی مذکور انجام می شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط