جمعه 13 مهر 1403 - 18:55

کد خبر 651707

جمعه 13 مهر 1403 - 14:54:34


تکذیب سقوط روستاهای جنوب لبنان توسط منابع آگاه امنیتی


مهر/ در پی حملات گسترده حزب الله و در راستای تضعیف موفقیت‌های این جنبش، شایعاتی از سوی رسانه های عبری درباره سقوط روستاهایی در جنوب لبنان از ارتش سوی رژیم صهیونیستی، منتشر می شود.

به نقل از وبگاه روسیا الیوم، موفقیت حملات گسترده حزب الله به اراضی اشغالی واکنش‌های بسیاری در پی داشته از جمله اینکه برخی منابع صهیونیستی برای تضعیف جایگاه این حزب الله و دستاوردهای آن در حملات اخیر اقدام به انتشار اخباری دال بر سقوط برخی روستاهای جنوب لبنان به دست رژیم صهیونیستی کردند.

وبگاه «روسیا الیوم»، به نقل از یک منبع آگاه امنیتی امروز جمعه خبر داد که گزارش‌های منتشر شده درباره سقوط روستاهایی همچون یارون، مارون الراس و العدیسه کاملاً بی‌اساس بوده و تا این لحظه صحت ندارد.

حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که ساعت ۱۱:۰۰ صبح امروز نیروهای دشمن صهیونیستی شامل خودروها و سربازان را در دشت مارون الراس با توپخانه هدف قرار داده و تلفات جدی، شامل کشته و زخمی، به آنها وارد کرده است.

حزب‌الله همچنین در بیانیه‌های پی‌درپی اعلام کرد که کریوت در شمال حیفا را با شلیک‌های موشکی هدف قرار داده و یک تانک مرکاوا را در اطراف پایگاه المالکیه با موشکی هدایت‌شونده منهدم کرده است، که منجر به آتش‌سوزی تانک و کشته و زخمی شدن خدمه آن شد.

حزب‌الله همچنین اظهار کرد که مواضع توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب کریات شمونا را با شلیک‌های موشکی هدف قرار داده و پایگاه ایلانیا را نیز موشک‌باران کرده است.

به‌علاوه، حزب‌الله با موشک‌های خود شهر صفد را هدف قرار داده و موضع رویسات العلم در تپه‌های کفرشوبا لبنان اشغالی را با توپخانه مورد حمله مستقیم قرار داده است.

پلیس رژیم صهیونیستی امروز جمعه گزارش داد که در پی شلیک موشک‌ها به مناطق مختلف کریات شمونا و الجلیل سفلی، خسارات زیادی به اموال وارد شده است.

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان بیش از ۳۵ روستا و شهرک در جنوب لبنان هشدار داده که مناطق شمالی رودخانه لیتانی را تخلیه کرده و به جنوب رود اولی بروند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط