جمعه 13 مهر 1403 - 18:52

کد خبر 651711

جمعه 13 مهر 1403 - 15:06:27


OpenAI رابط جدیدی را برای نوشتن و کدنویسی با ChatGPT معرفی کرد


دیجیاتو/ این رابط با نام Canvas به‌صورت بتا برای کاربران ChatGPT Plus و Teams ارائه‌شده و از هفته آینده برای کاربران Enterprise و Edu ارائه می‌شود.

OpenAI با معرفی یک رابط جدید که «Canvas» نام دارد، راه جدیدی برای تعامل با ChatGPT به کاربران ارائه کرده است. با این ویژگی، یک پنجره جداگانه در کنار صفحه اصلی ChatGPT باز می‌شود که دارای یک فضای‌کار برای نوشتن و کدنویسی پروژه‌های شما است. Canvas به‌صورت بتا برای کاربران ChatGPT Plus و Teams ارائه شده است و از هفته آینده نیز کاربران Enterprise و Edu به آن دسترسی پیدا می‌کنند.

طبق توضیحات ارائه‌شده در وبلاگ OpenAI، رابط مجازی Canvas برای نوشتن و کدنویسی پروژه‌ها به کاربران اجازه می‌دهد برای بخش‌های خاصی از پروژه خود با ChatGPT مشورت کنند.

کدنویسی با رابط جدید ChatGPT

OpenAI می‌گوید که این ویژگی یک پنجره جداگانه را نمایش می‌دهد تا کاربران بتوانند نوشته یا کد خود را در آن قرار دهد و سپس با انتخاب بخش‌هایی از مدل بخواهند روی آن تمرکز کند و مانند «یک ویرایشگر کپی یا بازبین کد» آن را ویرایش کند.

با تایپ‌کردن دستور «use canvas» در ChatGPT می‌توان به رابط Canvas دست پیدا کرد، همچنین این ویژگی هنگانی که «سناریویی را تشخیص دهد که می‌تواند در آن مفید باشد» نیز به‌طور خودکار اجرا می‌شود.

علاوه‌براین، چندین میانبر وجود دارد که برای نوشتن و کدنویسی پروژه‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. به‌عنوان مثال، کاربران می‌توانند از ChatGPT بخواهند در پروژه‌های نوشتنی خود ویرایش‌های پیشنهادی، تنظیمات مربوط به طول نوشته یا کد، تغییرات مربوط به سطح خواندن و اصلاحات مربوط به ایموجی‌ها را انجام دهد. کدنویس‌ها نیز می‌توانند از ChatGPT بخواهند خطوط خاصی از کد را بررسی کند، اشکالات آن را برطرف کند و کدنویسی را به زبان‌های مختلفی مانند جاوا‌اسکریپت، TypeScript و پایتون انجام دهد.

درنهایت باید اشاره کرد که اضافه‌شدن ویژگی Canvas به ChatGPT باعث می‌شود تا چت‌بات هوش مصنوعی OpenAI با سایر دستیاران هوش مصنوعی دیگری که دارای فضاهای کاری مجزایی برای تمرکز روی بخش‌های خاصی از پروژه هستند رقابت کند، مانند Artifacts از آنتروپیک.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط